Gå til innhold

Sønnen min vil bare ha mme og han er 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg gi han mme som eneste næring når han er såpass "gammel"?

Han har bare 4 måltider pr dag og legger godt på seg. Er ikke utilpass heller. Virker som han er fornøyd med flaska si.

Skal jeg begynne å true i han grøt eller kan jeg fortsette med mme litt til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok prøvd litt forskjellige grøter før jeg hadde gitt opp tror jeg ;) Her går hjemmelaget maisgrøt ned på høykant, mens annen "instant" grøt vi hadde ikke gikk ned like bra ;)

Skrevet

Så da er det altså ikke bra å kun gi mme frem til han krever mer?

Skrevet

Jeg er ikke kvalifisert helsepersonell, og kjenner jo ikke saken ;) er jo bare en mamma jeg også. Men det anbefalles jo at de skal begynne å spise litt grøt fordi jernlagrene dems ikke lenger er tilstrekkelig (noe de har vært frem til nå).

Skrevet

Jeg fikk beskjed av fastlegen (som også har vært helsestasjonslege) at det var ingen grunn til panikk da jeg var i en lignende situasjon for noen år siden. Det er mange barn som blir fullammet lenge etter 6 mnd fordi foreldrene ikke gidder å stresse med grøt og sånn så lenge barna er fornøyd og legger på seg som de skal, og på samme måte går det helt fint å gi mme en stund til også så lenge han virker fornøyd.

Jeg ville fortsatt å prøve med ulik mat (brød, middag og grøt) men uten å stresse for mye og uten å få panikk over at han ikke vil ha det. Fortsett med mme og litt matsmaking, plutselig løsner det og så faller maten i smak. Husk at også de barna som ammes og som først begynner med smaksprøver ved 6 mnd ofte bruker lang tid på å komme opp i en fornuftig porsjon mat.

Skrevet

...og så kan du evt prøve å kjøpe en vellingsmukk til flasken og ha litt 4 mnd mais/ris grøt i flasken for å lure inn litt grøt gjennom flasken. Begynn med bare en skje grøtpulver i melken til å begynne med og så øker du litt etterhvert. Jeg fikk ganske fort i min en hel prosjon grøt fordelt på 2 flasker i døgnet. Men det er viktig at du kjøper en smukk med stort hull, for ellers kommer ikke drikken ut av flasken. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...