Gjest Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Jeg fatter det ikke, de er så fryktelig ivrig på dette! Skal du smake på is? Ja, smake på isen sin nå! Brus, nam nam brus, kake, ska ha kake lillevenn??? Må få kake... Blir en smule irritert.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Hehe, det ligger nok i besteforelder-genet. Når det er sagt, så syns jeg det er ok at barnet får smake på det de andre spiser når det blir stort nok jeg da. Dvs - at etter pjokken ble et halvt år, så har han fått smake is og kake. Ikke store mengder, og det er jo bare i bursdager/av og til lørdag. Ingen hverdagsgreie. Men jeg syns han skal få et inntrykk av det vi spiser også. Han får smake andre ting vi spiser også, ikke bare det søte.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Ja, ikke sant Nei, er ikke imot smaking jeg heller, men å sette av et helt kakestykke liksom, eller la henne drikke av brusflaske, det er unødvendig.
Legekjærringa Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 ta kontroll. Det er din baby. Kjenner jeg ble irritert nå jeg også. En smule. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg bestemmer når og hva som skal smakes på. Hvis det skulle skje noe (sikkert ikke av en liten smakesprøve da) så er det JEG som sitter igjen med problemet etterpå; baby med vondt i magen eller andre ting. Har en sønn med eksem så jeg er hysterisk på sånt...melkeprodukter osv.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Nei, et helt stykke blir litt heavy ja.. Og brus/saft har jeg totalnekt på. Vi drikker det så og si aldri selv - og gutten er kjempeflin ktil å drikke vann, så jeg ser ikkeno poeng i å la han få det før han spør selv. OG der er besteforeldrene enig med oss, merkelig nok Er verre med en gammel tante: " Stakar, får du bare vann og brød du da.."
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 enig her. heldigvis er besteforeldrene til knotten enige med oss om å ikke gi godteri, brus, etc. nå er jo knotten bitteliten ennå. men de kommer ikke til å gi han noe søtt eller salt (og usunt seff) før han er gammel nok. og de skal jo heller ikke spise sukker eller salt før de er over 2 år. eneste gangen han skal få smake på noe sånt, må være i bursdagen hans, og det blir kun et bittelite kakestykke eller noe. man trenger vel virkelig ikke dytte på ungene dårlige vaner når de er fullstendig fornøyde uten masse sukker og salt?? er vel mer redd for hva oldeforeldrene og tippoldemora kan finne på å dytte i han hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå