Gå til innhold

Glattbarbering?!

Anbefalte innlegg

Dette er nesten et pinlig spørsmål,men håper på svar likevel...Jeg har født for en tid tilbake, og er aktiv i svømmehallen med barna våre. Jeg kan ikke unngå å legge merke til at maaange kvinner er glattbarberte. Av ulike årsaker kunne jeg tenkt meg å prøve dette. Jeg gjorde et forsøk i ungdomsåra, men det endte med kløe og utslett...Hvordan skal man utføre dette på et vellykket måte?!Sikker på at noen av dere har fasiten :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136943044-glattbarbering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så helt supre erfaringer selv, men som regel går det bra ;) Hehe. Viktig å ikke tørr-barbere, altså bruk rikelig med skum/såpe. Og så anbefales å exfoliere huden der etterpå for å unngå inngrodde hår.

hmm.. selv har jeg alltid vært glattbarbert.. jeg bruker bare såpe når jeg dusjer, og barberer... eneste gangene jeg blir sår, er vist jeg barbere før hårene har fatt litt lengde(3mm) vent med og barber til hårene ikke er så stive lengre!!

Ja i begynnelsen vil det sikkert klø, men det går over.. også begynner det og klø igjen når hårene blir for lange!!

noen må bruke barberskum får og få det bra, så prøv deg frem!!

lykke til med glatt mus, hihi

Ja :-) bytt barberbladet når det begynner å bli "slapt". Det klør mindre når man bruker skarpe blader, men vær forsiktig! Det er ikke så behagelig med kutt der nede. Jeg synes skummet med aloe vera er mildest mot huden, den lindrer litt sånn at det ikke klør. Det ble nevnt over her men jeg sier det igjen :-D ikke tørrbarber!

Annonse

Denne er GENIAL!!!!!!!

Gå inn på kondomeriets sider (kondomeriet.no) Gå på tilbehør og der er en hårfjerningskrem som er beregnet på underlivet/intimt. Den heter Blitzblank. Den er mild og fjerner alt der du smører den på. Få hjelp av mannen til å smøre den på, ligg i ro i 20 min.... dusj av og vips....

Ikke rød-nuppete eller kløe!!!

Som de skriver på siden så funger den ikke på alle, men alle jeg vet om som har prøvd er storfornøyd!!

Nei nei, jeg mente ikke rett etterpå. Hehe. Exfolier ikke like etter barbering. Bruker å gjøre det innimellom, feks når jeg skrubber kroppen ellers. Bare for å forebygge inngrodde hår. Kan tenke meg at å skrubbe på nybarbert hud kan være litt au ja. Beklager den.

Ta det i eller etter dusjen da er hårene godt oppmykt...Når det gjelder kløen funker det med sinksalve,men det setter jo stygge flekker på klærne...På Kondomeriet har de (såvidt jeg vet) en egen krem/salve som er laget spesielt for dette også har jeg hørt mange som bruker vibratorrens...

Hvis du stoler på kjæresten din kan jeg anbefale at du kanskje lar han gjøre det etterhvert,det er lettere også funker det utrolig bra som forspill... :)

Lykke til!!

Annonse

Jeg barberer meg i dusjen hver morgen, har aldri problemer med at det er rødt eller sårt. Bruker heller ingen kremer eller lignende. Bare barerer med en vanlig høvel mens jeg dusjer, da er håret vått og bløtt.

Har gjort det slik i mange år og har aldri hatt ingrodde hår.

Lykke til!

Til rasyre..

Bruker du Weet hårfjerningskrem mellom bena? På alt? Er du gal? Eh.. Sorry.. Mente ikke å virke dømmende eller noe sånt, men what? Det snakkes jo om å forby Weet fordi produktet har forårsaket store "brann"skader på huden til ganske mange personer... Jeg har prøvd Weet noen ganger selv, men kun på leggene og under armene. Blir veldig sår og rødflammete etterpå, så jeg har kuttet ut det. Barberer meg heller litt oftere.

Håper huden din er tøff og at den tåler Weet bedre enn de fleste da =)

Har ei venninne av meg som sverger til brasiliansk voksing hos profesjonelle :o) du blir ikke rød-sår eller nuppete....så tar det myyyye lengre tid før håret vokser ut igjen!

Jeg har bestemt meg for & prøve det når jeg har født :o) Er så lei av at det blir rene pigggjerde der nede noen timer etter barbering!

til rose of ice!

Jeg er sikkert en av de heldige som har hud som tåler litt jeg da.Hadde ikke tipset om weet hvis jeg ikke hadde brukt den selv.Tror det er mange som ikke tør å prøve nedentil og slik jeg skrev forrige gang unngår jeg å ta påp krem på klitoris og anus.følger bruksanvisning nøye.lar den ikke stå lenger.Etterpå går jeg raskt over med høvel.slik jeg forstår har du ikke prøvd den nedentil selv så du kan jo ikke helt vite hvordan kremen virker og aller minst på alle andre.man dømmer ikke før man har prøvd produktet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...