Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der?

Har så lyst å reise dit med mine små i sommer, og la de få et eventyr.

Er intresserti alle opplysninger som pris, hotell osv. Er det best å ta pakketilbud?

Skrevet

Jeg var der sommeren 2006, da vel og merke kun meg og min samboer. Men det er jo toppers for familier med barn, vi skal nok reise tilbake om noen år når vi har flere barn og de er litt større.

Vi lå på hotell ikke så langt fra parken, men heller ikke i sentrum. Det het Marnee-Le-Valle om jeg ikke husker feil. Var endel hoteller der, pris for dobbelrom da var vel 800-900 kroner natten eller noe sant.

Du kan jo se her inne: http://www.disneylandparis.com/ på parkens nettsider. Eller hotellside søk: http://www.hotell.com/ og søke på eurodisney.

God tur!! Reiser du får ungene garantert et eventyr, jeg hadde det og var 27 år når jeg var der. Hilste på Ole Brumm. Men reise helst uten om sesongen, vi var på 1 pinsedag- og sikkert over 1 million mennesker der og mye kø. Anbefaler lavsesong...

Skrevet

Har vært der ... og om jeg anbefaler kommer an på hvor gamle ungene er.

Er de 0 - 8,9,10 år, så er eurodisney midt i blinken, er de fra 8 og oppover er Asterix-parken bedre. Mer fres og artigere attraksjoner i Asterixparken. Men klart, ei jente på 6 som aldri har hørt om Asterix og som syns prinsesser er det beste i verden vil nok trives begge steder, men kanskje best i Eurodisney pga rosa-faktoren :-)

Jeg hadde aldri orket å være i eurodisney mer enn én dag, men jeg er voksen ... unger ser gjerne annerledes på det ;-)

Står det mellom Eurodisney og ingen tur ... pakk kofferten og kom dere avgårde. Dersom det er en kort tur til park og hjem igjen så velg en pakkeløsning, skal dere ha ferie med flere innslag enn parken så velg et hotell i Paris (Det er ikke lange togturen!) Det går an å ha hotell i Paris og så reise til Eurodisney og bli der over natten på hotellet der, men da må dere enten betale for to hoteller den natta eller ta "pause" fra hotellet i Paris. Ellers er det ikke noe problem å reise ut to dager på rad, men da er jeg ikke sikker på hvordan det blir med inngangsbilletter til parken (om dere må ha to dagspass eller todagerspass).

Uansett, God tur!

Skrevet

Disneyland Paris er helt underbart for disse små. Vi var der sommeren 2006 jeg, mannen min og jentene. Var der bare en dag og det var aaaaaalt for lite.

Så da dro jeg og jentene dit alene i september forrige året. Vi hadde 3 underbare dager=) Jentene koste seg kjempemye. Hadde sikkert hatt det enda litt bedre hvis de ikke hadde vært litt syke. Men uansett det er et perfekt sted for små og store barn. Så noen sker at over 8år var det ikke noe å ha. Vet mange eldre barn enn det og voksne for den del. Som koser seg masse der. Finnes godt om attraksjoner for dem større og.

Jenta mi på 4 1/2 er helt opphengt i Disneyland, snakker om det flere ganger i uka og vil dit. Det største ønsket til bursdagen(som er i begynnelsen av september) er billetter til Disneyland. Må nok oppfylle det ønsket tror jeg.

Kommer aldri til å være der kortere en to dager noen gang igjen. Trenger så pass for å ikke føle seg stresset. Og for å føle at man faktisk har vært der. For er man der på sommeren går det veldig mye tid til å stå i køer.

God tur og kos dere=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...