Gå til innhold

Kan nesten ikke stå på beina en uke etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning gjennom hele svangerskapet, men kun bak og ikke foran. Det avtok mye på slutten, sannsynligvis pga babyens hode stabiliserte litt. Men nå etter fødselen har jeg fått så utrolig vondt i symfysebeinet at jeg klarer nesten ikke å stå oppreist. Klarer ikke å belaste kun en fot av gangen, og blir derfor utrolig vond av å gå /stå. I tillegg så har jeg smerter i underlivet. Det dunker og verker hele tiden. Spesielt vondt etter at jeg har tisset. Da står jeg i 10 min å gråter på badet pga smertene/svien. Jeg klarer ikke å gjøre noen ting. Ikke engang en handletur på Rema 1000, eller å stå på kjøkkenet å lage middag.

Er dette normalt? Hvor lenge varer det i tilfelle? Jeg blir helt frustrert. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning i svangerskapet. Klarte så vidt å gå. Etter fødselen ble det verre. Jeg klarte ikke å gå ut med babyen før det hadde gått 1 mnd. Jeg vet hvor vondt du har det. Jeg fikk ikke noe behandling i svangerskapet pga av manglende tilbud her jeg bor. Etter fødselen har jeg gått til homeopat. Fikk bl.a akupunktur. Har blitt 90 % bra. Nå kjenner jeg smertene kun når jeg ligger på siden. Det har gått 6 mnd siden jeg fødte.

Skrevet

Det er ikke normalt, ikke hvis en er frisk. Det er tydeligvis ikke du og jeg ville søkt hjelp. Siden det er så kort tid etter fødslen er det kanskje styggest å ringe legen og evt få rekvisisjon til fysioterapeut, men personlig ville jeg nok gått til en naprapat e.l for å se hva de kunne gjøre for meg.

Masse god bedring, hørtes helt forferdelig ut, ring legen til mandag du, kanskje du skulle hatt en sånn stabiliserende bandasje rundt bekkenet eller noe.

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte etter å ha født datteren min for 13år siden. Hadde bekkenløsning i svangerskapet, en veldig rask fødsel. Satt i rullestol de første fire dagene etterpå og hadde vansker med å reise meg/ rette meg opp, og problemer med å gå. Dette gikk for meg over av seg selv etter to-tre måneder.

Nå har jeg fått en liten gutt for 6mnd siden og hadde ingen problemer i svangerskapet eller etter fødselen. Merkelige greier.

Håper det går fort over for deg, sender en trøsteklem

Skrevet

Ingen av delene hørtes vanlig ut. Ring lege!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg hadde store smerter etter vesla sin fødsel, men det ordna seg av seg selv etter et par uker heldigvis. I svangerskapene hadde jeg BL i skambeinet så jeg vet åssen det. Kan være en slags utglidning, og jeg fiksa det ved å sove på sida med magen og det ene beinet over en dyne.

Etter fødselsen til snulla fikk jeg av og til helt jævlig vondt i skambeinet da jeg var på do, så jeg har opplevd det også.

Du kan jo få en lege til å kikke på deg og se om du har fått en eller annen brist under fødselen. Aner ikke om du er aleine eller ikke med ungen, men er du sammen med barnefar så kan kan du sykemelde deg slik at han får være hjemme med ungen i permisjon, alstå samtidig som du er hjemme og sykemeldt.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Forresten...gratulerer med ny baby og god bedring!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...