snehvit77 Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Noen som har/har hatt dette under graviditeten? Lurer på hva dere evt tar mot dette, om noe? Fikk konstantert magekatarr bare for noen dager siden, og det er jævlig ubehagelig for å si det mildt...
Huhegemor Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 hei jeg er i uke 36, og har for tiden magekatarr. Det er fryktelig plagsomt, og til tider ganske vondt. Du kan prøve med Link,tyggetabeletter som virker nøytraliserende på magesyren. Fås reseptfritt på apoteket. De har noe lignende i flytende form, husker ikke hva det heter, men bare spør på apoteket. Hva sa legen da du fikk konstantert dette da?
britt72 Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Kjenner meg godt igjen. Men har i tillegg melkeallergi som har lignende symptom. Vanskelig å skille de 2. Blir veldig kvalm, øm i magen og raper mye. Samme symptom hvis jeg får i meg melkeprodukt, men blir også litt løs i magen. Så prøv å kutt ut det en periode? Kanskje det hjelper? Kutt også ut sterk mat, tomatpure, røkt mat, feit mat og spis ofte og lite. Drikk masse. Hvis du kutter ut melkeprodukt bør du ta kalsiumtilskudd. Jeg har vært på diverse undersøkelser før graviditet, men ingen sa noe om å kutte ut melk. Bare at melk beroliger magen -blæh... Stress er også veldig negativt for meg. Har også funnet ut at pulverkaffe er mye snillere til min mage enn filterkaffe. Tyggis forværrer også alt veldig! Har du andre erfaringer? Hvilke symptom har du?
snehvit77 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2008 Å jippi. Det finnes noe annet enn link:-) Jeg skal dra på apoteket og høre om de har noe i flytende form, blir så kvalm av link. Legen sa bare at jeg måtte holde meg unna sterk mat etc, tygge link og slappe av. Med to små er det ikke så greit å få til det sistnevnte, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå