Gå til innhold

Kostnader ved bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye av budsjettet går med til bleier hver måned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg invistert ca. 4000,- i tøybleier til knøttet og har nok bleier for resten av hans bleieperiode. Snuppa som har brukt engangs hele tiden har vel i 2 år brukt ca. 200,- pr mnd = ca. 4800,- og hun er ikke ferdig med bleier enda...

Tøybleiene til knøttet skal også brukes på neste baby og etter det skal jeg nok klare og selge noe av det.

Skrevet

I følge foreldre og barn koster engangsbleier mellom 4500-20 000 kroner pr. barn for hele bleieperioden (3 år). 4500 blir under 30 kroner i uka, og det høres veldig lite ut - da går barnet for lenge med samme bleie etter min mening. Men det er faktum at bleier selges med tap i norske butikker, så om ,man kun går etter pris og har barn som kan bruke alle typer bleier, så er det mulig å komme seg unna med lite.

Tøybleier koster mellom 3000 og 10 000 (?) i innkjøp for ett barn i hele bleieperioden. Men da kan bleiene brukes til flere barn og/eller selges igjen, så den reelle kostnaden pr. barn kan bli veldig lav. I tillegg kommer utgiftene til vasking, men med fornuftig bruk av en moderne vaskemaskin er ikke det snakk om de store summene.

Det er altså penger å spare på å gå over til tøybleier, men kanskje ikke så mye som man skulle tro. Men det forutsetter jo at man er veldig flink til å handle inn billige bleier og alltid har nok bleier i hus. I tillegg er det andre grunner til å bruke tøybleier som bør veie tyngre.

Skrevet

Jeg brukte i underkant av 500 kr/mnd på pampers til mine tvillinger. 10 bleier om dagen... Det er nesten 6000 kr i året.

Nå har jeg brukt 7000 kr på tøybleier. Med en tusenlapp eller to til, har jeg i alle fall nok bleier til hele resten av deres bleieperiode + bleier til neste baby + kan selge dem igjen.

hvis man bruker 10 000 kr i innkjøp av tøybleier til en baby, som Hepp skriver her, har i alle fall den babyen nok bleier!!! :)

Skrevet

10 000 er nok en skjeldenhet, ja... da har man i såfall bleier i forskjellige størrelser og til alle formål. Og da er det hvertfall svært sannsynlig at man får solgt igjen. :-)

Skrevet

vi bruker nesten 100 kr pr mnd...(first price) vanvittig gode bleier,har prøvd de fleste...

Skrevet

ellers selger de libero bleier på coop til 10 og 15 kr pakken...ekstra salg nå..kjøp inn mangen pakker:) men du må ha medlemskort. libero bleier er like gode som first price sine..coop bleiene er dårlige..

Skrevet

Hm.... Er det virkelig noen som kjøper brukte tøy bleier?

Skrevet

Det er kjempevanlig, og noe av hele poenget med tøybleier - at de varer lenger enn at de blir slitt ut av ett barn. Bruker man tøybleier så vet man at bleiene blir rene i vask! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...