Gå til innhold

Forandrer det å få barn livet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En ting er sikkert: du vil bli overrasket over hvor glad det er mulig å bli i et barn, det er forelskelse x 1000 og kan ikke sammenlignes med noe annet.

Samtidig vil du også oppdage når det nærmer seg trassalder at du kan bli sintere enn du noensinne ville trodd du kunne bli på noen (tror begrepet adrenalinsint kan benyttes der...)

Livet blir aldri det samme som før man fikk barn, det er helt ufattelig for alle som ikke har fått barn. Mye hardt arbeid og mye vidunderlig glede!

Livet blir totalt snudd på hodet faktisk! Både positivt og negativt det.

Jeg satt her en dag og lurte på hva vi hadde funnet på dersom vi ikke hadde barn og jeg kunne ikke se det for meg. Så man venner seg veldig fort til det nye livet.

Å ha barn betyr mange oppturer og mange nedturer. Man bekymrer seg hele tiden, funderer på hvordan man skal gjøre ting.....Og så er det vanvittig arti å følge med på hvordan de blir helt egne personligheter. Og det er jo veldig godt å være en skikkelig bastion for en liten knott, en som han/hun stoler fullt og helt på og kommer til når de trenger trøst og hjelp.

Det negative er at man blir så innmari sliten......... Og man har liten alenetid. Men dette er noe man legger opp til selv, hvor mye skal barna "sluke" deg.

Hvis man er flink til å ta en pause og la den andre foreldren ta sin del og bare gå en tur for seg selv så kommer man tilbake med ny energi!

Og det er jo positivt uansett at man får skrelt av seg litt egoisme!!

• 2 uker senere...

Hei GuriMalla, du fikk sagt det!! er så enig så enig med alt du skriver. Av og til hvis jeg er sliten ser jeg bare ned på den lille jenta mi og smiler. Det er helt fantastisk det å bli foreldre. Hadde noen spurt meg to uker etter fødselen hadde jeg sagt det samme selv om jeg var en zombi:hun hadde kolikk.

Det er så gøy å se et lite vesen som vi har skapt utvikle seg og vokse.

Men det er også kjempe gøy å gå på jentefest, gå til frisøren, på kafe med venner uten barn en gang i blant.

JA livet forandrer seg positivt og negativt.

Men tenk når man blir gammel og får barnebarn noe så gøy.Ville ikke vært uten barn men det er slitsomt og dagen den begynner kl 0600 uansett dag. helg hva er det??? he he

Annonse

en blir totalt utslitt, har mindre tid til seg selv,reiningene blir høge og en får minimalt med søvn..likevell er det det mest fantastiske som finnest...kjærligheten en mor har for sitt barn er vanskelig å beskrive...en blir også sårbar og veldig redd for barnet sitt..et barn er så hjelpes løst og det krever at du passer på 100 prosent 24 timer i døgnet...slitsomt ja,men fantastisk:)

Man blir mer engstelig og redd for at ting skal skje, både med seg selv og barnet. Kanskje mest overrasket over at jeg er redd for meg selv. Jeg føler meg så uerstattelig nå.

Ellers, alt folk sier over her er jeg enig i, og etter hvert er det jo det naturligste i verden at barnet er i familien og en del av livet vårt.

Setter veldig pris på å gjøre egne ting, gå ut osv. Verdsetter dette mer enn før, fordi det er mye sjeldnere. Samtidig veldig tilfredsstillende bare å være hjemme om kveldene også og vite at gutten vår sover trygt og godt og har det bra.

Dette kunne vi skrevet bok om :-)

Gled deg!

Du blir ikke den samme etter å ha fått barn... men jeg ser det som utelukkende positivt!

Min eldste går i fjerdeklasse nå, og selv om den "jeg er så fryktelig forelsket i babyen"-perioden går relativt fort over, så er det utrolig spennende å være forelder! Joda, vi krangler, jeg maser om rydding av rom og skittentøy, men så stolt som jeg er når poden har skoleoppvisning eller vinner en match...!

Har tre mindre barn også, den yngste er bare to måneder. Og jeg ønsker meg an baby til... for det første er det å ha baby kjempekoselig, og for det andre så ser jeg fremover i tiden: tenk så spennende om 20 år! Da har jeg fem voksne unger- lurer på hvem de er, hva de gjør, hva slags yrker de har valgt, om jeg er bestemor... Nei, selv om det er mye slit og masse innsats, så er det å ha unger kjempespennende!

• 3 uker senere...

Vi følte ikke at livet ble praktisk forandret i noen stor grad. Men vi har hunder og har vært vant til å måtte stå opp om natta om noen er syke og ikke kunne dra avgårde på kvelder og i helgene uten å organisere pass. Å få ett barn var liksom ikke så annerledes enn det å ha hund. Men jo større ungen blir jo mer gleder har man sammen med barnet da, og jo gladere blir man i det. Kan ikke si jeg fikk den helt store "morsfølelsen" som alle snakker om før nr 2 kom jeg da, det tok liksom litt tid. Men jeg er utrolig glad i barna mine og elsker å tilbringe tid med familien. Synes livet er mye bedre. Har aldri hatt det så fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...