Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Fikk mange hemorrider under sv. skap og fødsel. De er innvendige og "kommer ut" bare når jeg har vært på do og bæsja - da er de store, ellers er de helt usynlige. Prøvde Sheriproct, den funka ikke. Nå har jeg fått en til, og den er på utsiden. Den er også "slapp" og helt tom, og fylles opp med blod først hvis jeg har værtpå do, på samme måte som de som er inni tarmen. Vil gjerne bli kvitt disse en gang for alle, og har begynt på igjen med Sheriproct. Men har den noen effekt når hemorridene ikke er blodfylte?? Noen andre salver som kan funke? HAr prøvd den Alcos Anal også, men den virka heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 det anbefales ikke at man sitter på do og trykker veldig hardt hvis man har tendens til hemorroider. hvis man holder systemet igang og har regelmessig (og altså ikke for hard) avføring, pleier hemorroidene å bedre seg og noen ganger forsvinne helt. fibertabletter og masse masse vann hjelper for å lette avføringen, og et pulver som heter Lepicol som man blander ut i vann og drikker, er veldig bra for å få regelmessig avføring med god konsistens... lekkert svar det her, he he, men håper det hjelper for deg! stress er også medvirkende årsak til hemorroider, såvel som det å sitte lenge, så prøv å unngå sånt!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Ja, jeg vet, og det er derfor jeg har fått den utvendige nå, ekstremt treg mage.. Har ellers slutta å sitte å trykke en halvtime, kommer det ikke noe med en gang, så lar jeg heller være. Håper den forsvinner like fort som den kom. takk for tips om pulver, skal prøve det. Men disse innvendige hadde jeg også før jeg ble gravid, så når de ikke har bedret seg til nå, må jeg vel gjøre noe hestekur-aktig for å bli kvitt dem?? URK, jeg hater dem!!
Krokka og prinsessa Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Føler med deg. Er nå på min andre sceriproct-kur a 20 dager per... I samarbeid med lege. Men det funker ikke. Har også prøvd alcos anal og ac3 comfort, men uten hell.... Har egentlig ingen råd, men ville si at du e lagt fra alene.....
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #5 Skrevet 24. februar 2008 Jeg kan ikke svare på alt du spør om, men hvis du har mulighet til å komme deg til Sverige, så selger de Xyloproct i stikkpilleform der, ikke bare salve, som i Norge. De funka KJEMPEBRA her! Men det er et problem da.. De sliter med å produsere nok, stor etterspørsel. Så det er visst stort sett tomt i mesteparten av Sverige, dama kunne ikke svare på når de fikk inn igjen. Hvis du har sjangs til å komme deg dit, så hadde jeg ringt først, for å unngå bomtur. Håper det ordner seg! Det er slitsomt med sånne plager!
Legekjærringa Skrevet 24. februar 2008 #6 Skrevet 24. februar 2008 Huff stakkars deg. Føler med deg. Har aldri hatt det du beskriver, men det høres helt forferdelig ut. Snakk med legen din om det er mulighet for at disse kan fjernes operativt. Vet om noen som har gjort det.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Det som gjorde det bedre for meg var å stå på alle fire med rumpa opp i været, gjør det så lenge du orker også vask godt og smør med salve. Da tømmes hemorroidene for blod. Gjør dette gjerne flere ganger om dagen men spesielt før du skal legge deg, det klør jo så fryktelig på natten. Uff det er så vondt og irriterende, jeg føler med deg. Dette har ikke gjort meg helt bra, men mye bedre. Desverre er det jo en kronisk tilstand:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå