Hilsen Aud Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Finnes det noen anbefalt grense for det? Og hva er greit å begynne med å ha i? Eple?
Poteto Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 står vell 5 mnd på pakken.. vi var så dumme så begynnte med banan den ble bare klissete.. så eple eller pære funker bedre..
supermamma til 2 tette Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 HS foreslo at jeg skulle begynne med det nå, han er akkurat 4 mnd. Han hadde aldri smakt annet enn mm før i dag, men melon falt absolutt i smak ;-) Tror det nettet blir ganske guffent om man ikke passer på å skylle/vaske så fort som mulig etter at den har blitt brukt. Hun i butikken anbefalte å bruke en tannbørst om man har brukt den til banan og så vaske den i oppvaskmaskinen...
Dragemor Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Vi starta ved 4,5 månder. Prøvd frossne bær og agurk og det har slått veldig bra ann.. Eple var ikke interessant
Legekjærringa Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 kan vel begynne når man kan gi noe fast føde til babyen...fra 4 mnd. alder. I baby feeder så blir det bare smaksprøve da. Jeg begynte selv da han var ca. 5 mnd. for da kunne han holde i den. Smiler og spreller med armer og ben når jeg kommer med den. Har eple i. Gulrot hvis han klør i tennene. Sikkert godt hvis det er kjøleskaps kaldt.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg tror egentlig det går an å begynne før. Det er jo minimalt av det som er i den de faktisk får i seg, får i seg omtrent bare væsken i frukten. Men er vel 6 mnd som er anbefalt start for fast føde, så om man skal holde magen helt ren for andre næringsstoffer enn de man får fra mme eller mm, så bør man vel vente til da. Vi prøvde ved ca 5 mnd tror jeg. Han syntes det var stas. Ga godt moden pære, og eple. Agurk. Avokado. Mango. Isbiter ved tannkløe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå