Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Lurer på hvordan dere som sover sammen med babyen gjør det rent praktisk. Har en liten på fire uker som kun vil sove hos oss, men er litt redd for at vi skal legge oss på henne el.l. Prøver å legge litt puter rundt henne men blir fryktelig trangt i sengen for alle tre. Hva gjør dere? (spm gjelder først og fremst mens de er små og skjøre)
Lykkelig g~g~j Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 jeg la han på en liten dyne eller på saueskinnet sånn at han lå litt høyere oppe enn meg..... la han ved siden av hodet mitt for da var jeg sikker på at han ikke fikk dynen min over hodet sitt om jeg skulle bli veldig aktiv i søvne...
Lykkelig g~g~j Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 et annet alternativ er å kjøpe en sånn "amme madrass" eller hva de heter. Vet de har på barnas hus. Den kan du brette opp og ned kantene på siden ettersom eks du ammer ... MEN.. bakdelen med denne er at den koster 5-600,-kr (( er også fin å bruke dersom du ikke vil sengen skal bli kald for du kan løfte hele opp med babyen oppi.. øh!! skjønte du det..?!??
Poteto Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 vi fikk beskje på sykehuset at vi skulle ta madrassen til babyen å legge i midten. da såv jo med oss, men allikevell såv alene.. å ruller ikke så lett på madrassa..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 vi legger han i midten øverst i senga... så legger vi putene våre lengre ned, altså ca til leggene hans... om du skjønner? da ligger han for seng selv på en måte og kan ikke risikere å få dyne over seg feks.. han har også egen dyne i senga vår. han aldri vært i nærheten av å legge meg på han.. pga vi gjort det slik! ellers har vi 150 seng, og føler vi har OK med plass, sover iallefall bra:)
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 min erfaring (jeg har samsovet med alle fem) er at jeg ikke rører en muskel heller når de ligger sammen meg. våkner jo selvfølgelig stiv å støl utpå natta,hehe.. men da snur jeg meg bare. har enda ikke opplevd å sovne oppå de nei. underbevisstheta mi er nok sterk:)
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 barna har ligget utpå kanten på "min" side i senga. bruker senga til baby som gjerde inntill senga mi,så de ikke faller ut:) å egen dyne.
LiKr Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Vår jente ligger egentlig i egen seng, men havner opp til flere ganger i vår.... Men hun ligger da ytterst sammen med meg..Tør ikke ha henne i midten siden pappaen sover så tungt og beveger seg mye. Hun ligger som sagt ytterst, men faller ikke ut fordi hennes egen seng står rett inntil vår - og den har vi stripset fast i vår seng (stripset beina). Vi har også tatt bort den ene sprinkel-delen slik at det ikke er sprinkler mellom vår seng og jenta si seng. På den måten ligger hun på en måte litt nærmere oss, og det er enkelt å løfte henne ut og inn i sin egen seng etter hun har fått mat på natta... (et lite tips bare) Men når hun ligger i vår seng har hun egen dyne...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Hehe, så et bilde av samsoving i et blad. Da lå foreldrene ytterst på hver sin kant, med overkroppen og hodet på nattbordet:) Babyen lå ustrakt midt i senga:) Vi samsov mye i begynnelsen (og litt ennå). La også babyen øverst i senga, og så lå vi med hodepute ved leggene hans. Som regel sov han godt, mens jeg lå stiv og støl i en stilling hele natten. Når han ble litt eldre sov han ofte oppå meg, eller på armen min. Har aldri vært i nærheten av å legge meg på han. Men har sett en albue komme fra farens side noen ganger, så han har alltid vært nærmere meg i senga:) Det verste har vært et par ganger hvor han lå i egen seng, og jeg våknet brått og ikke fant han sammen med oss. Slengte vekk dynene for å finne han før jeg skjønte hvordan det var. Huff;)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Han lå på min side da han var nyfødt, hadde da sengen stående inntil veggen itilfelle han skulle rulle:p Jeg er alltid veldig var når jeg vet at han er i sengen vår. Han sover ennå i vår seng innimellom og han er 10 mndr snart. Du kan evt legge henne oppå en ekstra dyne så hun ligger høyere enn dere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå