Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Fødte for 6 uker siden, og babyen min har den siste uka våknet etter 5-7 timer for å få mat. Gro Nylander skriver at amming kun fungerer som prevensjon hvis man ammer jevnlig, dvs at man ikke måtte ha mer enn 6-8 timers mellomrom om natta. Er det eggløsning på vei nå da eller?
Amazone Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Pia mi har ikke spist på natta siden hun var to månder, og jeg har enda ikke fått mensen. Hun er nå 6 månder, forresten. Men bruker prevansjon, bare sånn itilfelle...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 oi, her er det også 6 uker siden fødsel, og jeg ammer bare en gang om natten..inatt sov han 8 timer...og jeg har fått litt friskt blod i det siste, ikke mye da men...er d mensen altså??
fox`y Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 man kan få mensen uansett om man ikke ammer om natten eller ikke. ammet førstemann til han var 14 mnd om natten å jeg fikk tilbake mensen når han var 7 mnd. andremann ammer jeg fortsatt om natten å fikk mensen når han var 6 mnd. d friske blodet kan bare være litt rester etter renselsen. jeg hadde renselses blood på å av i 10 uker etter fødsel. trenger ikke være mensen:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Fullamming er kun "sikker prevensjon" det første halve året.. men de fikk vel annen mat også etterhvert vil jeg tro
Legekjærringa Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 jeg fikk dessverre mensen nå fordi jeg har kuttet ut noen av måltidene på natten. Gikk fort her.
Snupi27 Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 jeg ammer jenta mi rundt 19.00så sovner hun klokken 19.30. da våkner hun ikke før i 7 tiden på morgenen igjen og får pupp. så her går det noen timer før hun får pupp igjen. enda ikke fått igjen mensen og hun er 7 mnd i dag =)
aanonym Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Amming er ikke mer sikker prevensjon enn "hopp-av-i-svingen" og lignende! Vil du ikke ha barn må du bruke prevensjon eller avstå fra sex. Jeg fikk forresten mensen på samme tid med første- og andremann, enda jeg fullammet med første og ammet lite med andre.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Jeg fikk beskjed av legen at jeg hadde nok fått mensen tidlig igjen pga at det gikk mer enn 4 timer mellom måltidene på natta, hvis det går mer enn 4 timer så fullammer en ikke.. Fikk mensen igjen med en gang.. rett etter renselsen..
Gjest NydeIig Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Det er vel bare det at det er økt risiko for det, og ammingens preventine virkning ikke er like høy. Jenta mi ammer skjeldnere enn 6 timer og har gjort det siden ny. Hun er nå 3 mnd, ikke tegn til mens enda. Men jeg ammer etter behov, og lar henne styre. Ellers så har jeg spiral, vil ikke gamble noe.
Ella og Knerten Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Knerten har ikke våknet for mat på natta fra han var 5 uker. Jeg fikk mensen da han var tre mnd. Det er nok en sammenheng ja.
ruffen Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Må bare si at det er første gangen jeg har sett et innlegg som starter med "Å nei...går av og til 6 timer mellom amming på natta..." hehe...
LoveInMyTummy Skrevet 24. februar 2008 #13 Skrevet 24. februar 2008 Jeg ammer ikke om natten og jenta mi er 8mnd, fortsatt ingen tegn til mens;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå