Gå til innhold

ånei..går av og til mer enn 6 timer mellom amming om natta, kan jeg forvente mensen snart da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 6 uker siden, og babyen min har den siste uka våknet etter 5-7 timer for å få mat.

Gro Nylander skriver at amming kun fungerer som prevensjon hvis man ammer jevnlig, dvs at man ikke måtte ha mer enn 6-8 timers mellomrom om natta. Er det eggløsning på vei nå da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pia mi har ikke spist på natta siden hun var to månder, og jeg har enda ikke fått mensen. Hun er nå 6 månder, forresten. Men bruker prevansjon, bare sånn itilfelle...

Skrevet

oi, her er det også 6 uker siden fødsel, og jeg ammer bare en gang om natten..inatt sov han 8 timer...og jeg har fått litt friskt blod i det siste, ikke mye da men...er d mensen altså??

Skrevet

man kan få mensen uansett om man ikke ammer om natten eller ikke. ammet førstemann til han var 14 mnd om natten å jeg fikk tilbake mensen når han var 7 mnd. andremann ammer jeg fortsatt om natten å fikk mensen når han var 6 mnd.

d friske blodet kan bare være litt rester etter renselsen. jeg hadde renselses blood på å av i 10 uker etter fødsel. trenger ikke være mensen:)

Skrevet

Fullamming er kun "sikker prevensjon" det første halve året.. men de fikk vel annen mat også etterhvert vil jeg tro :)

Skrevet

jeg fikk dessverre mensen nå fordi jeg har kuttet ut noen av måltidene på natten. Gikk fort her.

Skrevet

jeg ammer jenta mi rundt 19.00så sovner hun klokken 19.30.

da våkner hun ikke før i 7 tiden på morgenen igjen og får pupp.

så her går det noen timer før hun får pupp igjen.

enda ikke fått igjen mensen og hun er 7 mnd i dag =)

Skrevet

Amming er ikke mer sikker prevensjon enn "hopp-av-i-svingen" og lignende! Vil du ikke ha barn må du bruke prevensjon eller avstå fra sex.

Jeg fikk forresten mensen på samme tid med første- og andremann, enda jeg fullammet med første og ammet lite med andre.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at jeg hadde nok fått mensen tidlig igjen pga at det gikk mer enn 4 timer mellom måltidene på natta, hvis det går mer enn 4 timer så fullammer en ikke.. Fikk mensen igjen med en gang.. rett etter renselsen..

Gjest NydeIig
Skrevet

Det er vel bare det at det er økt risiko for det, og ammingens preventine virkning ikke er like høy. Jenta mi ammer skjeldnere enn 6 timer og har gjort det siden ny. Hun er nå 3 mnd, ikke tegn til mens enda.

Men jeg ammer etter behov, og lar henne styre. Ellers så har jeg spiral, vil ikke gamble noe.

Skrevet

Knerten har ikke våknet for mat på natta fra han var 5 uker. Jeg fikk mensen da han var tre mnd. Det er nok en sammenheng ja.

Skrevet

Må bare si at det er første gangen jeg har sett et innlegg som starter med "Å nei...går av og til 6 timer mellom amming på natta..." hehe...

Skrevet

Jeg ammer ikke om natten og jenta mi er 8mnd, fortsatt ingen tegn til mens;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...