Gå til innhold

han vil bare sove sammen med oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

L-O-V-E....ovs

Vi har diskutert søvnen til guttene våre et par ganger før ;-) Jeg syns absolutt du burde gi fullstendig f*** i hva alle andre mener. Spes svigermor... Det er du som er mammaen til gutten din og du gjør selvfølgelig det som er best for deg og din lille familie.

Når det er sagt, så hadde jo vi det samme "problemet" med mini. Han klarte ikke å sovne uten puppen og ble helt krakilsk om vi la han i sengen sin eller han våknet uten meg ved siden av... Men så prøvde vi bare sånn en gang imellom å legge han der og plutselig en gang var det helt greit!! Da han sov i sengen vår, sov han max i 2 timer i strekk (ofte ikke mer enn 1 time om gangen), men etter at han kom seg over i sengen sin (som står helt inntil sengen vår på min side), så sover han gjerne 3-4 timer sammenhengende!!! Det er så deilig!!!!

Mitt råd er altså at ingen vet bedre enn deg, ikke stress så mye med det, det går seg helt sikkert til før eller siden!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, går fint med den vi har iallfall! Regner med at det skal fungere på de fleste tror jeg? Bunnen er skrudd fast til endestykkene, og ene sideveggen til de igjen, så den er helt trygg også. Ikke vinglete.

Koselig liten plass til henne! Også har jeg rulla sammen gamle dyna hennes til en pølse som ligger i sprekken mellom madrassene slik at det ikke trekker opp luft. Pluss at det blir en liten barriere for henne. Hun er snart 9 mnd da, så krabber lett over ;) men sover i nattpose så da er det ikke så lett allikevel å komme seg noe sted ;)

Skrevet

heia siv79=)

ja vi har diskutert det før, og so du skjønner så har ikke ting blitt så mye bedre her=( men men

Kjempe flott å høre at dere begynner å litt mer sammenhengende søvn;) håper vi også opplever det snart;)

Vi prøver slik som du sier å allitd legge han tilbake i sin seng etter amming osv, men går dålrig foreløpig...

Men kanskje etterhvert opplever vi også suksess med dette=))

Uansett, veldig hyggelig å lese siv=)

Tusen takk til alle dere andre som har svar, vi skal prøve ut:)

(og jeg skal gi litt mer F i hva andre mener=)

Skrevet

De fleste babyer vil ha mye nærkontakt, og samsoving er en god måte å gi dem det på, gitt at foreldrene trives med det (hva svigermor trives med er ikke ditt problem)

Vi har samsovet med babyene så lenge jeg har nattammet, og det funker fint. Jeg blir mye mindre trøtt og sliten når jeg ikke må stå opp om natta.

Skrevet

Jeg må innrømmet at jeg føler med deg!! Men jeg skjønte egentlig ikke hvor dårlig jeg hadde sovet før jeg fikk han ut av senga mi ;-) Plutselig klarte jeg å sove meg uthvilt i løpet av natten!! Må jo si det er utrolig koselig å ha de liggende der også og når de først er ute, så er det liksom ingen vei tilbake heller... Så egentlig syns jeg bare du må nyte det (prøver å være litt oppmuntrende)!! Jeg har stor tro på at det vil gå seg til når babyen din er klar for det!! Har du forresten prøvd med litt mme eller grøt på kveldstid for å få han til å sove litt lenger? Jeg fikk beskjed om at jeg godt kunne begynne med litt risgrøt for at han ikke skal bli så fort sulten igjen på natten, men jeg venter med det til vi kommer hjem fra ferie i Thailand. Har mest lyst til å fullamme til vi er hjemme igjen, så slipper jeg å bekymre meg for sterilisering av alt mulig rart...

Lykke til, det ordner seg nok snart!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...