Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor lenge man går på hormoner og hvor lang tid det hele tar fra man starter på stimuleringen til de kan sette på plass "rumpetrollene"...

Og hva koster det? (offentlig) På UNN sine hejmmesider fant jeg bare pris for IVF/ICSI-behandling, og det lå på ca 19 500 kr. AIH må da være rimeligere i.o.m at det ikke er like omfattende som de to førstnevnte? Eller, jeg vet jo ikke... Derfor jeg spør;)

Jeg skal starte på Microgynon p-piller denne uka for å få en blødning, sånn at de kan regne ut en syklus for meg. (Har PCOS, så har ingen mens...)

Å så er vi igang!!!=)=)=) Helt utrolig....

Håper på svar!

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så spennende!!!

Jeg har vært gjennom AIH (eller AID ettersom det var donorceller)

Du ringer inn mens og begynner på pergo på dag 3. Disse går du på i 5 dager. Siste pilledag setter du sprøyter og sprøytedag 3 skal du inn til UL for å sjekke foliklene. Da må du evt sette flere sprøyter eller så får du tidspunkt for å sette EL-sprøyte.

Jeg har PCO og har en god del folikler som tar til seg hormonene. Måtte derfor sette 8 sprøyter før jeg kunne sette EL sprøyte.

Medisinene koster vel for meg (ettersom jeg må ha så mange sprøyter) ca 3000 kr. Deretter kommer de 1.500 de tar i "adm gebyr". Og egenandeler vel UL og andre konsultasjonestimer. (men får frikort for dette dersom en trenger noen forsøk)

Hvor skal du da?

Jeg holder til på riksen og skal ha forsøk nr 3 nå rett før påske!

Skrevet

Hos meg ble det innsetting 10 dager etter jeg begynte på pergo,men det varierer sikkert en del ut fra utviklingen av eggene.

Masse lykke til!!

Skrevet

Vi er nettopp ferdig med AIH nr 2. Skal ta blodprøven på fredag, så da får vi se om det har klaffet denne gangen.

Sist satte jeg el-sprøyta på dag 10 og inseminering dag 11 og 12. Denne gangen startet jeg pergo på dag 4 og et par dager ekstra med menopur, så satte el-sørpyta på dag 13 og inseminering dag 14 og 15.

Er på RIkshospitalet. Betaler kr 1500 pr forsøk + ca 1500 for medisiner. Og i tillegg må mannen betale kr 280 i egenandel hver dag han "leverer sakene" :) Så tilsammen blir det rundt kr 3500 pr AIH

Skrevet

Tusen takk for svar!=)

Ok, så det går ganske raskt da, etter at man har fått mens. Får helt sommerfugler i magen av å tenke på det...:)

Jeg bor i Tromsø, så skal behandles på UNN. Tviler på vi rekker noe før påske, den er jo ganske nærme... Så en eller annen gang etter det!

Så det er ditt 3.forsøk? Kan jeg spørre om hvor lang tid det har gått fra et mislykket forsøk til du prøvde igjen? Kan man prøve allerede i neste syklus? Er jo helt nybegynner på dette her, så må bare spørre!

Har du barn fra før? Hvor gammel er du?

Skrevet

Dette skulle komme under elmaani sitt innlegg! Det var svar til deg... Bomma litt;)

Skrevet

Heia!

Bare spør du! .. det er jo litt forskjellig fra pers til pers men du får no grov-linjene da =)

Ja, en få sommerfugler av det!... jeg og mannen hadde ventet kjempelenge, men da vi kom på sykehuset og fikk "sprøytekurs" fikk vi nesten angst.. "dette var da ikke riktig? det skal da ikke gå så fort?" .. men joda, det var visst vår tur =)

Jeg må ha medisinerte forsøk (ettersom vi bruker donor) og da kan vi bare prøve annenhver syklus.. det kan hende du får en insem uten medisiner imellom, men det får du vel høre... kanskje dere ikke trenger så mange forsøk vett?! =)

Jeg har ingen barn. Mannen har ingen svømmere og vi har vært sammen siden jeg var 16. Jeg blir 26 i år, og vi har prøvd siden okt 2000. Ettersom jeg var så ung tok de skikkelig god tid i utredningen... diskriminering vettu!.. dersom unge mennesker vet at noe er galt og ønsker seg et barn, hvorfor skal ikke de få hjelp på lik linje med de andre??.. men men...

Jeg håper å ringe inn mens på tirsdag og begynne med pergo på torsdag =)

håpe håpe!

Hvor gammel er du og hvor lenge har dere prøvd da?

Skrevet

Helt utrolig at man blir satt til side i køen når man er så ung...! Vet hva du snakker om. Med all respekt for de som er over 30 og ønsker seg barn; jeg skjønner jo at klokka tikker...

Men legene tar ikke oss alvorlig, vi som er noen-og-tyve. Ønsket om barn kan da være like stort om man er 20 eller 35? Og når man da har f.eks PCOS og ikke klarer å bli gravid på egenhånd, er det veldig frustrerende å ikke bli hørt.

Selv blir jeg 24 til sommeren (sambo er 28) og har kjempet med nebb og klør i 3 år for å komme dit jeg er i dag. Jeg var 20 da jeg slutta med p-pilla, men da jeg dro til legen på våren og sa at det er ett eller annet som ikke stemmer her, sa bare gyn: "Du er enda ung, dette ordner seg selv. Ses på ultralyd til høsten!" Hah! Hån, spør du meg... Etter et utall timer hos ulike leger og gyn, fant en til slutt ut at jeg hadde PCOS.

Det er 3 år siden nå, og den eneste ultralyden jeg har vært på, var da jeg kranglet meg til ul i uke 11 (ble gravid sommeren 06, etter enkelt dose pergo) Der oppdaget gyn at jeg hadde hatt en MA i uke 6... Har ikke blitt gravid etter det.

Nå satser jeg på at min neste ul vil vise en spire som kommer til å vokse seg stor!=) Er nesten uvirkelig at man endelig skal komme igang med behandling... Plutselig gikk alt så fort!:)

Forresten, de sprøytene... Gjør de vondt? Hvor skal man sette de? Er ikke spesielt redd for sprøyter, så satser på at det går greit å sette de...:o/

Krysser fingrene for deg!=)

Skrevet

Hehe!.. men du, på neste UL vil du ikke se en spire men masse klare egg! =)

Etter å ha satt 3 sprøyter skal du inn til UL for å se hvor store foliklene er... men satser på at innen de førstkommende UL får du se et hjerte banke =)

Har opplevd litt forskjellig ang de sprøytene egentlig... har funnet ut at dersom jeg er kald i kroppen blir de vonde å sette... hmm... merkelig...

Vi setter dem rundt navlen, lavere og på skrå...

De er ikke så ille, men for meg som har sprøyteskrekk er det en utfordring hver gang! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...