Gå til innhold

tips mottaes!! Jenten min (4mnd) er såååå sår mellom beina!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt rådvill her, hun har aldri vært så sår før! Aner ikke hva det kan være, kom nærmest over natten! Jeg smører henne med sink flere ganger for dagen,men hjelper lite. skal til helsesøster på tirsdag også- typisk! Noen som kan noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest NydeIig
Skrevet

langt bad og la det bløtgjøre seg og fikse seg selv.

er det fremdeles sårt bruk bommullspads/dotter med olivenolje å vaske med når du skifter på henne

ultra effektivt.

Skrevet

vet ingen andre råd enn å vaske godt selv ved bare tissebleier. (med myk vaskeklut )

mye lufttørking / sprell uten bleie.

talkum forhindrer at det fortsatt er fuktig mellom valkene osv

og sinksalve er gull

Skrevet

inotyol! den funker på det meste av såre stumper. kjøpes på apoteket:)

Men hvis hun har vært sår veldig lenge og du har prøvd alle mulige knep. ( sinksalver, masse lufttørking osv...), så kan det hende at hun også kan ha fått en soppinfeksjon. Vesla våres fikk det etter hun begynte med grøt og dreit snørr og førti ganger i døgnet. Jeg skiftet, vasket, smørte og lufttørket stumpen hennes konstant og ingenting hjalp, helt e klokt hode her inne sa at det kunne være soppinfeksjon. (da er det canesten som funker). Jeg ville prøvd intyol litt først jeg og luftørke masse, og blir det ikke bedre så kan du jo fortelle helesøster at du kanskje har misstanke omm soppinfeksjon og høre hva hun sier:)

Gjest NydeIig
Skrevet

talkum er fint, men da må en huske på å ta vekk talkumklumpene så de ikke skraper

Skrevet

Ikke bruk våtservietter, skyll/ vask godt, lufttørk mest mulig, Utelukk sopp og ha på potetmel. Jeg har aldri brukt salver på mine barn.

Noen barn reagerer på våtserv, særlig enkelte merker. Blir det ikke bra til tirsdag kan du jo spørre helsesøster.

Skrevet

Vi plagdes åsså me det. Lot ho ligge naken ofte å smorte ho me et vældi tynt lag sink..!!! Trur æ hadde smort før tjukt på før,førr det va når æ smorte vældi tynt at det førsvant fort.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...