sally Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Hun er sju mnd og allmenntilstanden er ellers god. Men hun hoster til hun brekker seg og det er spesielt ille om natta/ når hun sover. (surkle/slimhoste) Da hoster hun så hun våkner og det blir vanskelig å roe henne igjen. Jeg gir henne litt vann, trøster og gir smukk når hosten legger seg. Vi har også hevet hodeenden på senga litt. Men er det noe mer jeg kan gjøre? Dette har pågått i en liten uke nå. Tips mottas med takk!:-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 du må bare ringe til legen. eller ta henne med til legevakta.
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Gutten min er også 7 mnd nå, og har slitt med stygg hoste i 2 uker nå! Var hos legen med han og fikk påvist bronkitt! Fikk vite at det skulle hjelpe å lufte veldig godt på soverommet før de la seg for kvelden! Har fått både efedrin og bisolvon på resept, men ingen av de funka. fikk så ventoline, men det funker ikke det heller! Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, begynner å bli sliten av å være våken et par-tre time hver natt pga hoste.. Så hvis andre har noen gode råd, tar jeg de mere enn gjerne imot:-)
sally Skrevet 23. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2008 Oj, stakkars deg (og gutten din!) Det hørtes slitsomt ut. Vi har det ikke så ille, heldigvis. Men lurer jo veldig på hvorfor hun er forkjøla, jeg synes jeg er forsiktig, kler på henne passe osv. Kan det skyldes at det er litt gulvkaldt her? Hmm. Men lufte godt var et bra tips. Vi er ikke flinke til ddet.... Lykke til, håper det bedrer seg...
esperanza33 Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Hei vår gutt snart 8mnd, var veldig syk i julen, vi var 3 ganger på legevakten, vi fikk og efedrin, det tok bort den verste hosten, slik at han klarte og få sovet, uten og hoste til han ble blå, eneste dumme var at han ble litt kvalm av efedrinen, men da ga jeg bare litt mindre porsjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå