Gå til innhold

Hvordan få ostekaken ut av kakeformen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..uten at kjeksbunnen henger igjen.., hvis noen skjønner? Er ikke noen bakeekspert så her trenger jeg hjelp altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å bruke bare ringen på forma, setter den på et fat og lager kaka derfra. Viktig at fatet er helt flatt da.

Skrevet

Lag kaken rett på kakefat! Bake it easy er genialt til ostekake!

Skrevet

hvordan kakeform har du brukt da?? sånn springform?

hvis det er det, pleier jeg å ha den plata under når jeg legger kaka på fat.

Skrevet

Men det går jo ikke når det er gele på toppen.., for da renner jo det ut på fatet?

Skrevet

Jeg lager også kaka rett på fatet.............

Tror nok desverre ikke du får den av bakeformunderlaget uten at kaka går i knas.............Du må ivertfall regne med den blir litt deformert, men samma smaken da:)

Skrevet

Geleen må være litt mer enn halvstiv når du heller det på. Jeg pleier å helle litt rundt kantene først for å gjøre den tett.

Skrevet

Jeg har også bevart bunnen på når jeg har servert kaken, men skal bake kaken for noen som skal ha dåp, og synes liksom det hadde sett penere ut om kaken var rett på fatet:-)

Skrevet

Gelen blir i forma. Forma er høyere enn kaka:)

Skrevet

ok.

vet om noen som lager ostekake i pai-form også......

Skrevet

neinei! du må ikke la plata i springformen være igjen på, det er jo ikke noe pent:/ Gjør heller som en nevnte over - lag kaka rett på kakefatet!

Skrevet

Du setter ringen fra formen på fatet, da renner ikke ting ut. :o)

Skrevet

bruk et helt flatt kakefat. sett kun ringen til formen på fatet. sett noen teipbiter på toppen av formen og fest under kakefatet. da blir det tett og geleen renner ikke når man heller den oppå osten.. når kaken er klar til servering,skjærer du rundt kaka og løsner på ringen slik at kaka slipper taket.. og ta bort teipbitene..=)

Skrevet

Ja men hvis jeg tar bort bunnen når jeg lager kaken, og lager den rett på fatet. Vil ikke det flytende renne ut på fatet da. Selv om jeg bruker " ringen" på kakeformen. Dette må jeg ha inn med teskje...he he...

Skrevet

det var forresten veldig smart!

det skal jeg jammen teste neste gang jeg skal lage ostekake! og det er ikke så lenge til.. for jeg har såååå lyst på den kaka... og jeg har snart bursdag =)

Skrevet

Da blir det å tape kakeformen fast...

Skrevet

Tusen takk forresten:-) Var visst ikke så dumt spørsmål likevel:-)

Skrevet

Setter ringen på fatet. Så reykker jo du kjeks og smør massen ned på fatet å da blir det tett slik at andre ting ikke renner ut:)

Skrevet

Neineinei:) Det trenger du ikke. Du legger jo kjeksen i bunnen, så ingenting renner ut-garantert;)

Skrevet

He he dette må jeg svare på, har lagd endel ostekaker:)

Jeg tar springformen fra hverandre legger bakepapir over bunnen og setter ringen på. Kjeksbunnen trykker jeg godt ned,etterpå tar jeg kjøkkenpapir og trykker over så det overflødige smøret blir borte. Da blir bunnen veldig fin og hard, faktisk så hard at jeg kan lirke ostekaka over på håndflaten min og holde den uten at den blir ødelagt.

håper dette hjelper;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...