Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 han er tydelig trøtt og blir sint om jeg tar han opp osv, men han får liksom ikke sove.. noen andre?? evnt med råd ??
"gullet" Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 bare overse han og la han ligge i fred, ikke prat til han.dette gjør min også veldig ofte, nå har han begynt og sove for godt og våkner ikke før han skal ha mat om natta, min er 2 mnd.. De har d jo bra der de ligger :-) før så kunne han være våken i over to timer før han sovnet igjenn, men han låg der bare og var vel egentlig ganske fornøyd, hvis han sutret litt, så puttet vi bare i smokken, fremdeles uten og snakke m han, dette for og ikke stimulere han så han ble mer våken...
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Det er helt vanlig, for alle babyer/ barn går opp i lett søvn ca 45 min- 1 time etter at dem er lagt seg.Og ofte våkner litt da. Det er derfor det er utrolig viktig at dem blir lagt våken på det stedet dem skal sove resten av natten. For hvis dem er eks sovner med pupp/ armen eller i stuen eks og så våkner dem opp 1 time etterpå og ser at dem er et annet sted enn dem la seg så kan dem bli redd og urolig. Men dersom dem blir lagt våken i sengen sin og våkner litt ca 1 time etterpå vil dem letter sovne igjen og føle seg trygg for dem er på samme sted. Mitt tips: Bør du ik ta han opp, ikke prate eller kose noe med han. Bare vis at du er der, gi smokken evt. og så gå ut igjen. Gjenta dette til han sovner.. Jeg har en sønn på 2 mnd nå og hvis han våkner på kvelden går jeg inn gir tutten og går utigjen.Men han griner ikke da. Vifter bare med armene og vil ha tutten.hehe. Gjentar dette til han sovner. Når jeg ammer han om natten koser jeg ikke med han. ( selv om jeg har SÅ lyst, dem er jo så skjønn) Gir han mat og så legges han igjen. Dette for at jeg vil unngå at han våkner for å få kos og ikke mat.hehe.Kose får vi gjøre på morningen og resten av dagen:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 mamma til 2 tette : ja jeg prøver å unngå å ta han opp altså for de gangene jeg gjør det blir han tydelig kjempesint, og er visstnok bare interessert i å sove, men virker som han sliter med det.. legger han alltid våken i sengen og lar han sovne helt av seg selv, kun inne med smukken.. men noen ganger kan det ta opptil en time før han sovner igjen, noen ganger åsså mer.. er dette vanlig ?? HI
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Vår jente gjør av og til det samme, og noen ganger skyldes det rett og slett at hun har en rap som må opp. Hun raper etter måltidet før hun legger seg, men det er ikke alltid hun får ut alt likevel. Hun blir også irritert når vi tar henne opp, men roer seg igjen når rapen eller gulpen har kommet. Vet ikke om det er dette din sønn sliter med, men jeg tenkte jeg kunne nevne det i alle fall Vår jente er 3 mnd.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg må bare presisere at det jeg sier ikke er noe form for kritikk:) Og ja hvis jeg har mistanke om at han har en rap innerbords så tar jeg han opp, så det blir feil av meg å si at jeg aldri tar han opp. Jeg har nok ingen råd å gi for jeg er veldig svak for barnegråt. Og siden min sønn ikke griner når jeg legger han eller etterpå annet enn når han vil ha mat så bør jeg nok ikke gi noen heller. HUff, det går seg nok til skal du se. Er ikke noe kjekt å høre sitt underverk gråte. Lykke til:)
Nusse_83 Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 jenta mi pleier også å våkne ca 45 min etter jeg har lagt henne, og dette passer meg ypperlig Siden hun ikke vil ha noe serlig melk når hun legger seg, så tar jeg henne på fanget når hun våkner, for da vil hun ha melk også legger jeg henne ned igjen. Da sover hun som regel for kvelden. Hvis jeg ikke gir henne melk når hun våkner så bare griner hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå