Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Hei, jeg fikk lånt en babybjørn i dag... men uten bruksanvisning:) Så jeg lurer på når jeg kan begynne å bruke den?? Jenta er 14 dager:)
Yo&La+spire Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 hm...hva med aldri? neida, men bare husk at den ikke skal brukes mer enn 20 min i strekk. Den kan brukes fra 3.5 kg.
Bergene Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 I veldig korte perioder kan du begynne nå, skal du bære lengre bør du vente til 3 -4 mnd. Om du vil bære lenge allerede nå bør du nok skaffe deg noe annet bæretøy ;-).
Gjest NydeIig Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 Du bør vente med den i noen måneder enda. Sjal eller slynge kan du bruke nå. Eller du kan legge henne ned når du ikke kan bære henne. Hun sover nå mye enda, så behovet er vel ikke så stort?
NNN* Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 I mange andre land bruker de Baby Bjørn så å si fra fødsel av og barna der får ingen problemer med rygg eller hofter... Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Er det noen som vet hvor jeg kan finne ordentelig info om hvorfor man ikke skal bruke Baby Bjørn på de små? Jeg mener alså noe mer enn bare at man har hørt det.
Yo&La+spire Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Når en ser på de landene som bruker BB fra fødsel av (vestlige land, USA osv) vs de landene som bruker sjal/meitai e.l (ergonomisk riktige bæretøy) så er det nok BB-landene som har flest med rygg og hofteplager da.....hehe...det er nok neppe BB sin skyld da, iallefall ikke ene og alene, men eg tenkte eg skulle nevne det siden du tok det opp;) Vanskelig å finne info om hvorfor en ikke skal bruke det på de små (eller de store for den saks skyld), siden BB kommer med mesteparten av infoen om selen (og de mener det er greit selvfølgelig), men du kan jo se om du finner noe om ergonomisk vs ikke ergonomisk riktige stillinger....BB er jo ikke ergonomisk, mens f eks sja, meitai, slynge osv (brukt riktig selvfølgelig) er ergonomisk riktig.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Er jo uansett begrenset hvor lenge man orker å gå med en babybjørn også da.. Hadde nok heller valgt bærasjal e.l. Mye mer behagelig for din egen rygg/skuldre og for babyen.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Jeg har babybjørn bæresele og er kjempe fornøyd med den. Kan brukes fra babyen er 3.5 kg og opp til 12 kg. Har brukt den siden jenta vår var ca en måned gammel, men du kan gjerne bruke den fra hun er 3.5 kg også :-)
Bergene Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Her er en artikkel hvor det står litt om korrekt bærestilling for barnet: http://www.barnvedhjertet.no/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=64
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Hun er som sagt bare 15 dager, men er masse våken, så vi tuller litt med at hun må ha gått langt over termin:) Heheheh!! Hun er bra utviklet, sterk i nakken, fokuserer bra, mye våken. Forslag til sjal /slynger?? Ikke så inne på dette jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå