Gå til innhold

noen flinke gravide som vet hva trening som er best?

Anbefalte innlegg

er så usikker på hvordan eg skal trene riktig... i dag var eg ute på en forsiktig joggetur (er i dårlig form så det vart mest litt jogging og fort gange) mannen min syntes ikke det var noe lurt...blir usikker på hva trening som er lurt..har hørt at basseng er tingen...

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jogging og gåing er flott.Sykling og svømming også. alt med måte selvsagt og det skal være behagelig. Jeg selv løper 2 ganger i uka og trener styrke 3 ganger i uka...Svømmer også av og til.Viktig å holde seg i form. Jeg venter på nr.3.Var kjempeaktiv i de to tidligere svangerskap og hadde fine fødsler.Har aktive barn i dag....

så flott..tok en rolig joggetur hinn dagen og fikk veldig vondt i magen..trur ikke eg tåler så mye som deg desverre..svømming har gått bra..får holde meg til det..men har fått så utrulig lyst å jogge..uansett hvor forsiktig eg er gjør det vont...tips?

jeg trente 4-5 ganger i uken i starten nå jeg ble gravid, og hadde høye ambisjoner om å fortsette med dette. men etter 3 mnd måtte jeg redusere til 2-3 ganger i uken og nå i 5. mnd er det redusert til gåturer kanskje et par ganger i uken. Jeg får smerter i magen ved anstrengelse og det er ikke alltid jeg kan gå tur en gang. Det jeg vil si er at du må høre på kroppen din, den vil gi klare signaler hvis du trener hardere enn du burde gjøre. sykling er bra, da avlaster du bekkenet. jogging er er helt ok så lenge du føler det ikke er ubehagelig eller vondt. svømming er kjempebra pga at man ikke får støt oppover i kroppen slik man får med jogging og aerobic o.l. Trener man styrke kan man gjerne ha litt lettere vekter enn vanlig. husk at østrogen gjør slik at bekkenet er løsere og leddbånd strekker seg og dette kan lettere føre til smerter hos enkelte i forbindelse med trening. Får man smerter så er det best å la være, ikke press deg selv til noe som gjør vondt. Ble ikke så mye trening på meg som jeg hadde tenkt, men har slått meg til ro at kroppen min ikke godtar det aktive livet mitt.

takk for svar,var på ski i påsken,det var ikke godt for bekkenet..føler meg litt invalid..til og med aking med gullet gjorde vont...uff,gå tur og svømme er vel den eneste treningen som går ann:) en har en tendens til å overvurdere seg selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...