Gå til innhold

Nekter å ta puppen andre steder enn hjemme....litt langt (samme som skravle og amme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 11 uker har den siste uken nektet å spise/ ta puppen med mindre vi er hjemme, selv om det er tydelig at hun er sulten. Det gjelder ikke bare når vi er ut på kafé osv, hun nektet også når vi var hjemme hos mine foreldre/svigers. (prøvde å sette oss litt alene i tilfelle det var litt for mye bråk) Har aldri vært noe problem med bråk og mennesker tidligere.

Har prøvd alt av stillinger, la henne ligge på puter/jakken min osv, men hun "står i bro" og hylskriker. Når vi så kommer hjem spiser hun som bare det. Hjemme kan hun godt ligge på armen når vi ammer, selv om hun som oftest ligger på ammeputen.

Blir litt kjedelig å ikke kunne gå ut fordi hun da nekter å spise. HJELP.....

Hva kan dette være, og noen som har gode råd til hvordan dette kan løses?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig tror jeg. På den tiden begynner de vel for alvor å bli nysgjerrig på verden, og er de andre steder da enn hjemme må de se seg rundt for å få med seg alt:) Ammet noen ganger på cafe i den tiden, da hadde han tid til å suge så lenge at utdrivningen kom igang, og snudde seg så bort. Så satt jeg igjen da mens spruten sto:)

Jeg satt klar med ammeinnlegget så jeg bare la over når han ikke ville ha mer, og så var den ammingen over. Var bare nytteløst, han sto i bro som du sier:) Ellers begynner de kanskje å bli litt mer forutsigbare utover så du kan prøve å få til at ammingen skjer hjemme hvis mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...