Gå til innhold

Hva er dine tips til og innføre gode leggerutiner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

.mitt barn er 5 mnd så trenger noen gode råd... Hva har fungert hos dere og hva har ikke fungert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med min førstefødte var jeg alene, hun sov i seng med meg frem til hun var 6mnd.

La henne da på eget rom i sprinkelseng og lukket døren inntil.

Hun ynket seg og smågråt de første par kveldene (snufs) - men gikk lot henne være, ga evn smokk. Hun har ALLTID lagt seg kjempefint, og jeg tror fremdeles at det å være konsekvent de første kveldene gjorde susen. (skal vel nevnes at hun er veldig grei med det meste da;) )

Nå har vi ei på 3mnd, og vi PRØVER å legge henne til noenlunde samme tid hver kveld. Hun har sprinkelseng ved siden av vår, får smokk og kluten - setter på uroen, sier natta og går ut (har ett lite lys på, mest pga amming på natten) - gir henne smokken når hun mister den, går rett ut igjen..

Håper det skal gå greit med denne frøkna og, men foreløpig tidlig :)

Tenker litt på å legge henne på eget rom snart, men spørs om jeg klarer og sove på nettene da gitt...

Vær konsekvent og gjør det DU føler er komfortabelt og ok. - vet ikke om jeg klarer å være like tydelig og rutinert med andremann

Lykke til :)

Skrevet

Det er som hun over her sier, være konsekvent:) Gjør det samme HVER gang. Vi har noen faste ting vi gjør før jeg legger henne som på en måte "teller ned" til hun skal sove. Og da legger hun seg fint og sover.

Slik er kvelden vår:

Spise kveldsmat

Leke litt i bare bleia ( hun elsker å vøre naken)

Bade ( annenhver dag)

Tørke, ta på bleie og pysj

Pusse tenna

Si natta til pappa

Synge "trollemors voggesang" 2 ganger

Legge henne ned og si "natta" og gå.

Skrevet

Vi har hatt faste rutiner den siste måneden, han blir 4 mndr i morgen. Tar kveldsstellet, gir flaske, leker litt etterpå under babygymen. Så er det tid til litt kosing før jeg legger ham (på eget rom, det har han hatt hele tiden). Legger seg mellom 19 og 20 og sover til 07 - 08.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...