Gå til innhold

Noen tips til varming av melk...? Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg gir mme og tenkte jeg skulle være med far på kamp i morgen og det kan fort hende at vår lille vil ha mat før vi kommer hjem... så jeg lurte litt på hva av tips dere har ang mat da?? Og oppvarming....

Tror ikke plassen har noe annet enn springvann... kafe'n er mest sannsynnelig ikke åpent!!

Hvordan skal jeg da få varmet melka? Og hvordan oppbevare melka/tillegget...?

Ha med tillegg i flaska og termos med oppkokt vann??

Eller bland ferdig hjem å ha med termos med kokt vann til oppvarming??

Hjelp!! Vi har ikke vært på tur enda... så dette er første gang...

Noen som har tips og erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta med en kopp som er stor nok til at flaska får plass oppi og en termos med kokt vann til oppvarming. Hell det varme vannet i koppen og sett flaska oppi så får du varmet den i vannbad. Du kan jo kjøpe ferdigblandet NAN på butikken og helle oppi tåteflaska når den lille skal ha mat.. Den kommer i pakninger som kan oppbevares i romtemperatur så da slipper du å tenke på å holde den kald. Jeg ammer så jeg har ingen erfaring med akkurat dette men jeg har en venninne som gjør det på denne måten.

Skrevet

Har kjøpt suppetermos på Clas Ohlson. Den har stor nok åpning til at tåteflasken går nedi. kjempegreit! Hvis det er mange timer til melken skal brukes, så pleier jeg å oppbevare den sammen med et kjøleelement.

Skrevet

kokende vann på termos (heller du på passende varmt vann er det ikke sikkert det holder seg)

kaldt vann på flaska, ca halvparten av total vannmengde som du bruker

(bruker du 150ml vann heller du på 75 med kaldt og fyller på med 75 varmt)

ha pulveret ferdig oppmålt i riktig mengde i en dispenser eller på en annen liten beholder.

er veldig kjapt og greit og babyen får "ordentlig"kokt vann som ikke blir veldig fort kaldt. (som microvarmet vann ofte blir)

sånn kjapt oppsummert:

hell varmt vann i det kalde du allerede har på flaska, hiv i pulveret og rist;) fiks ferdig!!!

jeg har f.eks alltid 2beholdere med kaldt vann, dispenser med pulver oppmålt til 3flasker og en flaske i stelleveska. så bare blander jeg og varmer opp. (liker ikke å blande ferdig måltider) skal jeg langt og ikke har mulighet til oppvarming har jeg med termos med kokende vann. så bare blander jeg varmt, kaldt og pulver der jeg sitter;)

Skrevet

Hmmmm....

Vannbad bruker vi mye hjemme så vet jo det funker... men å sitte å se fotball kamp med litermål i fanget.. hehhehe, ser det for meg!!!:) Hihihih!!

Den ang ferdig nan har jeg også tenkt på... Hmmm!!

Men dette med 50/50 kaldt og varmt vann var ny!

Blir spennende å se hva det blir til i morgen!!

Tusen takk alle sammen for gode tips og råd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...