Gå til innhold

kommer jeg til å få gradvis mindre melk?håper på mange gode råd her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kvelder gir jeg mme(ca 70-100ml) fordi jeg har så lite melk om kvelden..da sover snuppa i 4-5 timer og jeg våkner av og til med spreng og legger henne til hvis hun ikke ha våknet først.

Jeg har snakket med hs som har gitt meg råd om hva jeg kan gjøre og hun la vekt på at første prioritet er at babyen skal bli mett..

nå har det skjedd at snuppa på 2 mnd er helt rød i øynene kl 20 og er suuuper trøtt. jeg ammer henne for hun gir uttrykk for sult og hun sovner ved puppen,jeg prøver å håndmelke for å se hvor mye jeg har,men det kommer fryktelig lite..vi holder på sånn i ett par timer hvor hun sovner,våkner og vil ha mat,jeg legger henne til og hun sovner..av og til begynner hun å gråte når hun får puppen og jeg får helt vondt i mammahjertet mitt!

hvis jeg fortsetter å gi en flaske om kvelden,vil keg få mindre melk?jeg vil amme!!

Hjelp meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for svar:o)

hadde glemt den artikkelen,den er fin!

problemet er at både jeg og hs er usikre på om hun er mett etter 7 timer med amming(avbrutt v korte pauser på maks ti min.) eller om hun sovner pga utmattelse?eks:jenta mi har fått pupp fra kl 18,kl 20 viser hun at hun er trøtt(røde øyne,sutrer),er fortsatt sulten og får pupp til kl02!da sovner hun..når hun får mme sovner hun innen 1/2 time..men jeg vil jo selvfølgelig gi mm..blir bare så utrolig sliten..

Skrevet

iik ulp ikke lett å si nei..!

Men sju timers suging lyder slitsomt i alle fall.

Kan ikke gi deg noe vettugt svar, men det kan jo virke som om babyen har et stort sugebehov. Prøvd smokk? Jeg prøvde alle merkene jeg fant, NUK-smokken passet.

Skrevet

vi bruker smokk i vognen eller hvis hun trenger trøst om dagen..men jeg tok rådet ditt og hun slapper av i fanget til sambo nå..ser sliten ut stakkar..sutret litt i begynnelsen og over ikke tungt,men hun får ihvertfall hvile:o)og det får jeg og:o)!

Skrevet

Nyt det!

Ville i utgangspunktet ikke ha en smokkeavhengig baby, på trynet der gitt! Men vi har kun gitt den ved soving og det fungerer, nå er han 10 mndr. oJ, nå kom jeg på at jeg pumpet meg på dagen og ga på flaske et av nattmåltidene, da ble han mett raskt og sovnet.

Lykke til!

Skrevet

ja,vi skulle heller ikke ha smokkavhengigbaby men men:o)

hun sovnet i 1 tiden..phu!men sov da i 3,5 timer så regner med at hun ble mett tilslutt..ikke lett dette..

Skrevet

hei!

Ja!!! Du vil få mindre melk hvis du ammer sjelden. Beste måten å øke melkemengden er å amme ofte. Men jenta di må jo bli mett. Kan du kanskje prøve å gi genne mme og samtidig pumpe deg slik at din melk opprettholdes? Så kan hun jo få denne melken i tillegg.

Håper du finner en løsning!

Skrevet

Hvis du over lengre tid har måttet amme 7timer om kvelden, hadde jeg gitt tillegg hvis jeg var deg. Over noen dager kan det være normalt for da kan det være en økeperiode.

Hvor lenge ammer du til hvert måltid i løpet av dagen? Hvis du normalt ammer ca20min pr pupp, kan du jo gjøre det på kvelden også, evt 30min så du ammer litt lengre og så gi mme til hun blir mett etterpå. Så kan du jo pumpe deg før du legger deg og gjemme det til kvelden etter og gi det i tillegg til amming og evt mme da. Du kommer jo til å bli helt ødelagt hvis du skal sitte så lenge og amme hver kveld.

Og smokkavhegige babyer er helt greit, det er når de blir store og går med smokk hele tiden det blir et problem. Gutten vår fikk mye smokk når han var helt liten og nå når han er snart 8mnd bruker han den kun i vogna og senga uten at det er noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...