Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille er 3 uker gammel, g det virker som han har vondt i magen. Han krøker føttene og åler seg. Det kommer takvis. Han vil absolutt ikke ligge, og aller helst være i armene våre, henge over skuldra, får da op en de luft.. Dette har pågått noen dager, og etter å ha vært nedkjørt etter ks, og nå fått dette, egyner jeg som mamma å bli enda mer sliten....

Det er så vondt å se at lillegutt har så vondt i magen, vi vet ike hva vi skal finne på.... Gode råd mottas med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss han griner mye når han har magekrampe ville jeg ha gitt han sukkervann! Dette gjor jeg til mi snuppe når hun har det. Men det må ikke bli gitt som forbyggende for magekrampe, men bli gitt hvis han skriker og har mye vondt.. Oppskriften på sukkervannet er 1 dl kokt lunka vann med 1 spise skjee sukker. Prøv å gi 2-4 teskjeer.:)

Bare et lite tips... Lykke til ;)

Skrevet

Vi har begynt å bruke fennikel te, 20 ml før hvert måltid... det skal vist knuse opp de store vonde boblene i magen til mindre bobler som da igjen ikke gjør å vondt!

Synes det har funket her da lisjmor fiser myemye mer... så gjør vi sykkelbevegelser med beina og presser beina/knærne opp mot magen.

Men det er fortsatt litt magevondt så det gjør vondt i hjertet når du ser babyen din har vondt og gråter!!

Hvis han ikke har fått tømt tarmen på ei stund så kan malt fungere på å få igang avføring... hvis det er forstoppelse... bruker bare en liten dråpe i flaska...

Og sukkervann= smertestillende ved mye vondt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...