Gå til innhold

hvorfor TFK Twinner?

mammalea med to i magen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fulgt litt med på vogn-debatten hær inne og ser at veldig mange enten har kjøpt eller skal kjøpe TFK Twinner? Har vært på nett å sett på denne vogna, og klarer ikke helt å skjønne hva som er så bra med denne? Kan noen gi meg noen tips?

Har heldigvis god tid til og finne vogn, men det skader jo ikke å finne ut hva en vil ha...

Har selv funnet Emmaljungla (eller hvordan d skrives), city cross tror jeg den heter.

Er veldig interessert i tilbakemeldinger ang vogner..,

Takk

Fortsetter under...

Jeg har i likhet med røkla kjøpt Twinner Twist.

Jeg sto mellom OTH, TFK og Easy Walker, og hadde vel for å være helt ærlig mest lyst på OTH. Det som var utslagsgivende for meg var håndbremsen på TFK. Jeg hører så mange som lovpriser denne, og de to andre har ikke dette. Jeg er ikke spesielt fysisk sterk og skal bo ett sted hvor det er en del bakker der man går tur. Jeg kjenner etterhvert en del tvillingmødre, og det går i OTH eller TFK og alle er veldig fornøyd. De vognene er stort sett like hva gjelder spesifikasjoner, men OTH er vel hakket lettere og smalere. Emmaljunga har jeg overhodet ikke vurdert, da den ikke har svingbare forhjul, dessuten innbiller jeg meg at den er bredere, tyngre og tar større plass i bil etc.

takk for svaret. Heldigvis slipper vi å tenke på tyngde og plass i bilen. Vi skal kjøpe oss ei Caravelle, og den er det god plass i. Og så skal mannen min lage 2 sånne "ramper" som jeg kan trille vogna inn i bilen på. Klarer ikke å løfte vogna pga ryggen, selv ikke ei vanlig vogn.

Vi skal bruke våren og sommeren godt for å finne den vogna vi vil ha. Tvillingene kommer ikke før i august, så vi har godt tid.

Vi valgte rett og slett OTH fordi den er veldig lett å trille pga de svingbare hjulene og ikke minst at den veier relativt lite. Jeg er heller ikke noen spesielt fysisk sterk person og trenger en vogn jeg kan løfte inn og ut av bilen selv. Vi vurderte også Emmaljunga city cross men den ble bare helt feil for oss. I og med at OTH vogna er ganske lett er ikke behovet for håndbrems så stor, den har heller ikke regulerbart styre, men det gjør ikke noe for meg for jeg er ganske lav. En høy persom ville kanskje måtte ha et høyere styre. Det er godt det finnes forskjellige vogner til forskjellige behov :)

Lykke til.

vi valgte tfk pga

-utseende

håndbrems

-hjul foran som en kan ha løst eller feste

- store bagger

-lett,17,5 kg

- stor sportsdel / barna kan ha den til de ikke trenger vogn lenger.

- i sportsdelen kan en legge ryggen helt ned, slik at vognen er bra for soving

-solid

-god å trille

- fått den anbefalt av andre med tvillinger og single

lykke til med vognkjøp!!

Emmaljunga har forresten en annen variant som har 2 svingbare hjul foran, det kan jo kanskje være en fordel. Tror de type vogner som har 4 faste store hjul er veldig tunge å manøvrere... men det er bare hva jeg tror, er selv på vognjakt og er superforvirret. Her står valget for tiden mellom TFK og Teutonia Team s4, men i neste uke mener jeg kanskje noe annet... hehe

Annonse

Vi startet også med blanke ark som deg og har vurdert endel! Alle som hadde små "handlesenter" hjul på, var uaktuelle for oss pga grusveier utenfor huset. Fant ut over det ut at det var 4 hovedgrupper med vogner:

1. OHT, Easy walker, TFK

Lette vogner, men bra sportsvogner, relativt store bager, men ikke vendbar sittedel. Må velge hardbager for å få barna mot deg i starten. Hardbager må tas av før vogna legges sammen og tar mye plass i bilen.

Vårt valg falt på TFK fordi den har størst sittedel og den har håndbrems. En tvillingvogn blir uansett tung etterhvert, barna kan jo veie 10 kg hver når de er 1 år. Tror håndbremsen bli uunværlig for oss som bor i bakker. Tror også dette er en vogn vi kommer til å bruke hele vognperioden, slik at den blir billigere enn å kjøpe f.eks Tautonia, som jeg tror du vil bytte ut etterhvert både pga plass og pga vekt.

2. Emmaljunga, Brio

Tyngre vogner, venbar sittedel, på briovogna kan håndtaket lett flyttes over. Skal du ha store, gode hjul på dem, er forhjulene ikke svingbare. Vogne er relativt trange inni (mener vi målte 5 cm mindre en Tautonia) uten at de er mindre utvendig.

Utgikk fordi de var for små og ikke hadde svingbare forhjul. Igjen, tvillingvogn blir tung svingbare forhjul er et "must" hvis du skal ha med vogna på handletur.

3. Tautonia

Tung vogn (4,5 kg tyngre enn TFK), har vendbar sittedel, svingbare forhjul og veldig god plass oppi uten at yttermålene blir større. Har ikke håndbrems.

Denne hang med til siste slutt hos oss. Vurderer denne til den beste vogna fram til 1-1.5 års alder. Da tror jeg denne blir byttet i en lettere trille. Blir derfor et relativt dyrt alternativ. Tror også den fort blir veldig tung å trille i bakker, både ned og opp noe som ville ødelagt litt av trillegleden for oss.

4. Basson ++

Tung, men veldig smal vogn fordi tvillingene sitter/ligger etter hverandre. Kjekt at den er smal, men den blir veeeldig lang, og derfor vanskelig å manøvrere (virka det som). Kan være smart hvis tvillingene forstyrrer hverandre mye, plukker på hverandre når de skal sove. Siden TFK har skillevegg inni, tror jeg ikke det blir noe problem med den.

Det er nok bare å ta seg en runde å kikke. Begynn tidlig. Vi brukte 7-8 uker på å bestemme oss, og kan jo være lang leveringstid på vognene! Får ikke vår TFK før 3-4 uker før termin og det er egentlig litt seint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...