Gå til innhold

Tips til "søvnløse" babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan telle på en hånd de gangen jeg har sovet en hel natt siden min gutt ble født. Han er 20 mnd nå. Har hatt det tøft til tider, han har i "gode" perioder våknet hver 4. time, og i dårlige perioder våknet hver halvtime (bare noen få netter da:(, men tøft nok). Er imot skrikekur, så det har vært uaktuelt å prøve.

Nå har vi fire kvelder gitt en banan til kveldsmat pluss grøt, men først spist banan, og han har sovnet uten protester kl 1930 og ikke våknet før kl 05. Ammer fortsatt på morgenen, så etter amming sovnet han igjen. Står opp ca 0630. Sover en lur på dagen også, og det har blitt lettere å legge han på dagen etter at nettene ble bedre. Er helt i skyene:)

Søkte litt på nettet, og fant at banan øker serotonnivået, og det skal være søvndyssende. Kan jo være en tilfeldighet, men vi har hvertfall kjøpt inn et lager av bananer:)) Har vært så fortvilet til tider pga dette med søvnen, så tenkte jeg skulle dele vår erfaring, kanskje det kan hjelpe noen andre:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tusen takk, vil tenke på det.

jenta vår søv fra 19 til 05. synes det er perverst tidlig. ho er heilt klart ikke utsovet, men er heller ikke fornøyd om hun får pupp. kanskje en liten banan til før frokost og?

Skrevet

Woow banan, det må jeg også prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...