Gjest Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Tulla her bare trykker seg bakover, ikke fremover. Hun krabber ikke. Jeg har satt henne i krabbestilling for å se på balansen og ho står trygt og godt. På gruppa mi på helsestasjonen åler de tre andre seg fremover allerede og 1 av dem setter seg i krabbestilling.. og de er alt fra 1-2 mnd mindre enn snuppa mi. Alle har fått tenner, det har ikke gullet her..hehe! Hva er gjennomsnittet for å krabbe??
lillegutt mars o7 Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 He,he =) Nei,ikke alle krabber og har tenner når de er 8 mnd! Gjennomsnittsalderen for krabbing er faktisk 10 mnd!! Jeg selv krabbet aldri,jeg trillet bare.. ;-) Lillegutt fikk den første tanna 1 uke før han ble 10 mnd,og krabbet ett par steg noen uker etter dette.Fortsatt åler han seg mest,men tar ett par krabbesteg i ny og ne.Setter seg opp selv.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Alle barn er forskjellig. Eldste jenta mi var 8,5mnd når hun krøyp og 8,5mnd når hun fikk sine 2 første tenner =) Vet ikke helt gjennomsnitt for kryping men fikk en brosyre på helsestasjon ( tror de fleste får den) Og da sa helsesøster at grunnen at dem har slått sammen fra 4-9mnd er at det var like vanlig at en på 9mnd kunne det en på 4mnd kunne =)
lykkelig73 Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jenten vår startet krabbingen 3 dager etter hun ble 8 mnd:-) Det var faktisk på helsestasjonen hun krabbet første gang.... Der er det en matte. Vi har parkettgulv...... Men tenner har hun ikke fått. Ingen antydning til en tann.... Ikke godt å si hva gjennomsnittlig krabbealder er. De små er så ulike:-) Men når vi var på helsestasjonen sammen med 7 andre på 8mnd, var det bare jenten vår som krabbet. Men over halvparten hadde fått mer enn 1 tann:-) Du må nyte den tiden før hun krabber. Lille jenten vår er no overalt... Dunket seg og klemstrer fingrer i skuffer ofte:-(
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Deilig å høre sånt. Nå ble riktignok tulla født akkurat 4 uker for tidlig. Men vet ikke om det har noe å si.. virker uansett som om hun ikke er unormalt sen da jo;) Hun rullet fra rygg til mage da hun var 5 mnd og den andre veien da hun var 2.5-3 mnd. Men med krabbing og tenner er hun langt etter de andre på gruppa..hehe;) Søte lille jenta mi;) Jeg blir bekymret noen ganger. Helsesøster utbrøt da jenta smilte: det der var et tannløst smil..er på tide det kommer noe. Hun er utrolig grei altså, men man blir litt bekymret! Jeg stresser ikke med det, ikke misforstå, men vil bare vite at hun ligger etter skjema;)
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Hehe;) ja, er det jeg sier til mannen. Jeg virkelig nyyyyyter denne tiden hvor hun ligger på gulvet og koser seg med leker;)
Nilu♥ Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Slapp helt av, sjefen her er 10 måneder og hverken sitter, krabber eller kommer seg noe særlig fremover på magen! Han kommer seg rundt seg selv og bakover men thats it!!! Fysioterapaut sa han er litt sein men ingenting utenfor det normale så det er bare til å ta tiden til hjelp så kommer det av seg selv! Må vel også nevne at det var ikke dette vi går til fysio for!
Nilu♥ Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Men han har fått 7 tenner og ser at nr 8 kommer i løpet av få dager!!!!
stinelin81-3 smågull Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jenta mi hadde det IKKE travelt med å lære seg å krabbe og sitte. Det skjedde først da hun var litt over 10 mnd. Tenna kom i 7 mnd alderen. Så slapp av ...alt kommer til sin tid:)
Kondis som en murstein Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Halloen! Her begynte snuppa å krabbe i jula, da var hun 9 mnd! Den første tanna fikk hun i forrige mnd, og nå har hun 3 )
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Å så deilig å høre;) Da skal jeg slappe av! man tenker alt mulig rart noen ganger og de ter jo ikke merkelig.. Man elsker knøtta over alt på jord og da følger engstelse naturlig med;)
Kondis som en murstein Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Det kommer, det kommer ) Og da blir det FULL FART!!!
Kondis som en murstein Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Ille moro!! Men man må skru ordentlig på øya i nakken, hehe...
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Hehe!! det tror jeg på! Det er ikke mye fritid da lenger nei... blir nok til at DIB bare gjelder på kvelden..hihi;)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #16 Skrevet 22. februar 2008 Litt moro å lese, men jenta mi er veldig lik jenta di Mi er akkurat 8 mnd og født ca 5 1/2 uke før termin. Hun har ingen tenner, og kommer seg ikke fremover enda (men har veeeeldig lyst, he he. Drar seg miniminilitt fremover med armene når det er noe hun ser som er skikkelig spennende). Men vet veldig godt hva du mener i forhold til å bli litt engstelig når en sammenlikner med barselgr etc. Men vi må nok huske på at våre bare er ca 7 mnd - og ligger nok finfint an i henhold til gjennomsnittet tror jeg
Marolla Skrevet 23. februar 2008 #17 Skrevet 23. februar 2008 Du skal bare være glad for at hun ikke beveger seg så mye ennå. Snuppa her har rullet seg til målet sitt siden hun var 5 mnd, Bitt meg i puppen i snart 3 mnd. Hun har krabbet siden første uka i Februar og reiser seg opp på to bein overalt!!! Så masse knall og fall og trøsting. Må jo fly etter henne hele dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå