Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Lillemann sovner som en stein kl 19, men våkner igjen innen 1 time og vil opp.. Når jeg da tar han opp igjen er han i kjempeform og holder det gående til mellom 21 og 22 før han sovner igjen.. Lurer på hvorfor han våkner, han begynte med det når han var ca 10 mnd og er nå 1 år. Det er jo uholdbart å ha han oppe hele kvelden. Noen som har peiling,eller er det rett og slett brutal skrikekur som hjelper....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg tror ikke på skrikekuren. Dette kan du kurere uten! Du må være sikker på at han har spist godt før han legger seg, eller at det ikke er lyder som han våkner opp av. Hoster han og våkner av det, eller puster seg vekk slik at han våkner? Kanskje du må gjøre noe annet på soverommet. Sette på en liten nattlampe, sette på radio på svak lyd, han en kosebamse i senga, sutteklut. Uansett er det verdt å prøve.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Takk for svar, har prøvd det meste av de tingene du nevner... Men hvorfor er du og flere andre imot f.eks Ferber. Vet om et par det har fungert veldig bra for. Har ikke noe spesiell formening om det selv. Har liksom aldri vært noe tema. Men intressert i høre andres mening om det....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg tror at det gjør barna utrygge, og jeg er VELDIG opptatt av å få trygge barn. Selv hadde jeg en mor som gjorde alle de gale tingene, og jeg er så utrygg som det går an å få blitt! Jeg tror at at når barnet er redd og ønsker moren/faren sin så skal de få det. Men det er helt klart at metoden virker, for barnet lærer fort, og metoden er et mønster som følges. Så det er ikke det jeg er imot, men måten den gjøres på. Men dersom du ikke tror på det samme som jeg gjør, ville jeg gått for metoden, for den virker absolutt!
-carina- Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 De sier at barn som våkner sånn kort tid etter at de ble lagt faktisk blir lagt for sent... Vet ikke om det stemmer, men kanskje du kan teste ut å faktisk legge ham tidligere?! )
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har hørt det samme som deg. At når de våkner ëtter kort tid så har de blitt lagt for seint. Men legger han mellom halv sju og sju, og føler det blir veldig tidlig å legge før. For det er vel ikke mange som legger før halv sju??
-carina- Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Nei, kanskje tidlig å legge så mye før. Vet noen legger så tidlig som 18 da. Kan jo kanskje være en periode han skal igjennom?! Er vel viktig å prøve å være konsekvent i hvert fall (lettere sagt enn gjrt...). Legge ned igjen og si natta. Om det ikke er så kos og stas å våkne slutter han kanskje fort med det... )
scoobidoo Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Skrikekur hjelper, og man får ikke utrygge unger av det. Det er bedre at barna får gode netter og nok søvn, enn at man på død og liv alltid skal ta de opp med én gang de lager en lyd... Jeg forstår ikke hvem dere er alle dere som er så i mot ferber eller andre såkalte skrikekurer. "Alle" jeg kjenner lar ungene sine skrike av og til, og mange har brukt ferber. Når jeg forteller om skepsisen her inne, smiler de bare, og sier "jaja, de om det," eller noe i den duren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå