Gå til innhold

Alder og vekt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å skal bestille noen bleier over nettet nå, og noen bleiebukser.. De er angitt i str etter vekt.. Og jeg har ingen barn fra før, og har dermed ingen peiling på hvor gamle barn er når de veier så, så mye.. hehe.. Noen som kan svare meg på sånn ca alder når de veier fra 5 - 9 kg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det kjempestor forskjell, men de fleste barn er vel rundt 8-11 kg når de runder året? Noen veier nesten mer når de er 7-8 måneder enn når de er halvannet, mens andre vokser mer jevnt og trutt. Det er derfor veldig stor forskjell på når man må skifte bleiestørrelser.... men en bleie fra 5-9 kilo vil ikke vare mer enn max et år, hvertfall. Får du en skikkelig plugg kan det hende du må bytte rundt 6 måneder, får du en slankere baby kan de vare til opp mot året. Det er jo ikke vekt i seg selv, men omkrets rundt lår og mage, som har betydning for bleiestørrelser.

Skrevet

Og 5 kilo blir de jo veldig fort etter fødsel, så det er å regne som nyfødt. Får du en veldig liten baby er det ikke sikkert at bleiene kan brukes med en gang, men det gjelder nesten uansett hvilken bleie du har - unntatt brettebleier.

Skrevet

Mi var under 3kg da hun ble født, er nå 6mnd og veier 7kg.

Skrevet

Og min er snart 4 mnd og veier over 8 kg... hehe;) Store forskjeller ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...