Gå til innhold

Når satt deres barn i høystol første gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her satt idag, i ca 5 minutter. Han er 5 måneder, og likte det veldig godt. Ville til og med spise grøt:-)

Når begynte dere med høystol? Tenker ikke på i lange stunder av gangen da, men litt liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4,5mnd =) Da begynte vi med grøt så passet seg fint og begynne da. Har pute som er beregnet på stolen og han holder hode godt og ramler ikke til sidene =)

Skrevet

tulla her har sitte en gang bare for gøy, da var hun rett under 5 mnd, men har ikke tenkt å ta slik i bruk før hun sitter av seg selv... vil ha henne baby litt til jeg:) de blir så store når dem begynner å sitte:) fikk foresten beskjed av fysioterapaut om at man ikke skulle pushe på barna til å sitte. de skulle finne ut av det selv, for først da var ryggen sterk nok!

Skrevet

han var nesten 6 mnd....han er 6,5 nå og får sitte ved middagsbordet men ikke mer enn 10 min om dagen...

Skrevet

Vi ventet leeeenge. Altfor lenge spørr du meg:) Men hun var 8 mnd da vi skaffet oss stol. Før det hadde hun bare sittet på fanget til en av oss og spist.

Skrevet

4,5mnd tror jeg han var. Alt for tidlig vil HS si, men det var såå mye bedre for alle når han skulle spise der, også såå strort han syns det var!! Men vi har vært nøye med skikkelig støtte og kun noen få min i starten. Nå sitter han selv, så nå er vi ikke så nøye på tiden mer.. Han er snart 8mnd.

Skrevet

Tulla vår begynte å bruke stolen sin når hun var 4 1/2 måned når hun selv bestemte seg for å begynne med grøt.

Skrevet

7 mndr. Ga grøt i vippestolen før det..

Skrevet

7 mnd her også. Tenkte å vente til hun satte seg opp selv, slik som er anbefalt, men..... Tenker litt at styrken kommer etterhvert, jeg da..Synes 4 mnd er aaaalt for tidlig forøvrig..

Skrevet

Unger er så forskjellige, og hva folk mener er riktig er like forskjellig.

Jenta mi begynte med å sitte i høystolen ved måltider når hun var 5 mnd. Da følte jeg hun var klar for det.

Nå er hun 6.5 mnd og hun kan ikke sette seg opp selv fra liggende stilling enda som mange hevder må til for å kunne sitte i vogn eller høystol, men om hun ligger i vippestolen så tar hun tak i sidene på stolen og setter/drar seg opp i sittende stilling..

Så folkens, hør gjerne på andre, men gjør som dere føler for selv!

Skrevet

Jeg mener at jeg har både lest og hørt at man skal vente med å la dem sitte i slike stoler til de klarer å sitte fritt på gulvet på egen hånd uten å velte til sidene. Dette for å skåne dem mot ryggplager senere ..... Spør på helsestasjonen.

Skrevet

Det er helt klart å anbefale å vente til de sitter selv!

Først da er ryggen sterk.

Men vi har nok ikke klart å holdt den selv....

Hun har fått sitte både i vippestolen og i vogna. Ryggen på bilstolen er jo også ganske så bratt.

Så sitter hun jo velgid oppreist når hun sitter i fanget vårt.

Er vell egentlig ikke store forskjellen på det, og det å sitte i en stol med god støtte selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...