Gå til innhold

Noen flere som opplever dette????(parforhold)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer veldig på om dette er vanlig:

Sambo og jeg har alltid hatt et litt tubulent forhold, på den måten at vi har perioder der vi er veldig nære og kjærlige, og perioder der ting er litt mer fjernt og der vi kanskje er mye uenige. Vi er ganske kompliserte begge to, med mye tanker om livet og med store krav til oss selv osv.

Men etter vi fikk barn har ting liksom sluttet å svinge... Jeg føler det begynte med mye krangling osv pga praktiske ting og lite søvn. Men det tenker jeg jo at er vanlig hos mange førstegangsforeldre...? Men så er det nå blitt slik at sambo er blitt veldig grublete på om vi egentlig har et godt forhold, om dette egentlig gjør ham lykkelig, om han er fornøyd med livet sitt osv. Og samtidig har han mista helt lysten til å ha sex. (Både med meg og med seg selv ;-) ). Vi har gått i parterapi nå i 2 mndr annernhver uke ca, og der kommer det fram at han har følt seg veldig "fanget" de siste 2 årene. Jeg hadd mye angst da jeg var gravid, og fikk et stort kontrollbehov. Måtte vite hvor han var til enhver tid, og taklet ikke at han drakk så mye som et glass vin - for å gi et eksempel...

Men i parterapien så sier han også at han føler det er "feil" å ha sex med meg etter vi fikk dattera vår... Han klarer ikke se at vi nå skal være kjærester lengre, det var noe vi var før, nå er vi bare foreldre, sier han.

Vi jobber altså nå aktivt med å finne ut av ting, men jeg lurer bare på om det er andre kvinner her som har opplevd liknende ting etter barnefødsel? Jeg har hørt om mange mammaer som har det litt sånn, men ikke pappaer...?

Takker for svar og velmenende råd, helst ikke bedrevitere ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nokså normalt tro jeg! Han høres normal ut, du også for den saks skyld. Tror dere kan få det bedre sammen dersom dere begynner å ta litt på hverandre i hverdagen. Ikke gå rett på sexen, for det blir så fremmed og rart. Begynn med å komme bort i hverandre, ta en middag alene ute på resaurant, se kino sammen osv. Han har nok vært så lenge uten sex at forsvarsmekanismen hans begynner å forestille ham at du bare er blitt mamma og ikke elsker lengre.

Begynn å ta på hverandre allerede i kveld! Det er ikke rart i det hele tatt! Han vil helt sikkert mykne opp og like det!

Visste du forresten at de fleste ikke er borti hverandre en eneste gang i løpet av dagen?? Det er helt sant!! Og slik glir man sakte bort fra hverandre. Mannen min og jeg stryker på hverandre hver dag, og vi har ikke hatt sex på 9 mnd før jeg ble gravid igjen, og nå er det 3 mnd siden sist. Vi har det likevel bra sammen, for vi vet gjennom kjærtegnene at vi er glad i hverandre. Vi har bare ikke ork eller anledning til å ha sex. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...