Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg trodde ikke jeg var så opptatt av det, men er vel det.. Kjøper mye fra Noppies, polern og pyret, petit bateau, IKKS, Mexx, Norli. Men mesteparten kjøper jeg faktisk på salg, og da blir det ikke så enormt mye dyrere. Synes HM klærne er litt kjiipe, så mange som har dem. Hvilke klær har dere på de små?
Tussa og Sofie Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Er ikke så opptatt av merker jeg, kjøper de klærne jeg synes er fine, men iom at de brukes så kort tid, så er det litt bortkastet å kjøpe så dyrt synes jeg. Nå har vi vært heldige å fått mesteparten av klærne fra str 56-68 og masse fint fra både Mexx, Petit bateau, Gant og litt forskjellig. Har også fått masse "polo" klær fra Kina. Pappan er nok mer opptatt av merkeklær enn meg....når snuppa blir litt større så synes jeg at Burberry har masse søtt til småjenter ;o)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Går stort sett i HM og Lindex her gitt:-) Kjipe klær med andre ord.. Gidder ikke bruke mange hundre kroner på klær som er passe i ett par mnd bare.
betty74 Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Har fått mye fine merkeklær i gaver og ser at det stort sett er de litt dyrere klærne som går i arv. Når jeg handler selv kjøper jeg på H&M og Benetton eller på nettet på www.laredoute.no. Så her er det en salig blanding, ja..
Lilletrollogmamma Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Kjøper stort sett klær på adelsten, reflex og hm...Men bare MÅ ha litt idaT i barnegarderoben. Det er verdens fineste barnetøy:) Merkeklær for merkets skyld bryr jeg meg ikke om
Lompa75 Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Mest H&M og Yoha(ull) her akkurat nå. Liker ellers Ida T, Molo, en del Exit-klær, Katvig... Men kjøper ikke en hel garderobe på de dyre merkene, kun ett og annet plagg.
eirin20 Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 mexx, brubaker, polern O pyret, timberland, gant, puma, nike, levis, bula... husker ikke om det er fler merker:P jeg har ikke kjøpt alt selv, venninner uten barn syntes alltid det er så stas å kjøpe søte små merkeklær:P Kjøpte en del før han ble født, men etter jeg forsto hvor mye badyer og andre klær som er i sirkulasjon hele tiden og hvor fort han vokser ut av de falt min handel fort på h&m, lindex og cubus. Hender fremdeles jeg kjøper litt merkeklær, men da er det når de er på tilbud! Er ofte tilbud på fru lyng, barnas hus og babyshop
Bergene Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 At klærne er merkeklær er ikke viktig i det hele tatt for meg! Jeg kjøper det jeg liker utseende og prisen på, samme hvilket merke det er. Men H&M har kjedelige klær, ikke så mye gøyt. Da er Lindex, polern O pyret, Laban og laboline og lilla gorilla mye bedre. Liker også godt merker som Katvik, småfolk, ida T, kule retroklær ;-).
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Jeg synes god kvalitet er viktigere enn merker, men noen ganger går jo dette hånd i hånd. Pluss at noen ting kan man jo ikke motstå, som søte Laura Ashley kjoler feks;)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 Jeg synes det er tåpelig å ha merkeklær bare for merkets skyld. Jeg synes det koster alt for mye, og synes også at det signaliserer et mindreverdighetskompleks... Hva må en kompensere for, liksom? Vi har økonomi til å kjøpe slike klær, men jeg foretrekker kvalitet, selvsagt, og det finner en også blant de rimeligere merkene. Det skal sies at vi har noe merketøy vi har fått, bl.a en genser det står "mexx" over hele brystet. Kvier meg for å bruke den, føler at det flasher "jeg har masse penger". Det blir som dem som bruker masse-masse penger på solbriller med overdimensjonserte og synlige merker. Tåpelig... Ja til kvalitet, men nei til merkeklær for merkeklærnes skyld er mitt svar:-).
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Unnskyld meg, men dette er noe av det dummeste jeg har sett!!!! Måtte bare få det ut. Da har du for mye penger, hvis du kan bekymre deg om sånt...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 Tror du misforstod litt, 10.16. Hva er din grunn til å bruke merkeklær, da? Hvis det ikke er kvalitet? (som er ganske ujevn, også på de dyrere merkene...) I mine øyne blir barnet noen ganger en merkevare, et utstillingsvindu for foreldrenes økonomi (eller ønsket om å signalisere økonomi).
Gjest NydeIig Skrevet 23. februar 2008 #13 Skrevet 23. februar 2008 Merker jo at det gjerne er de litt finere tingene som blir brukt ofte, og at hello kitty toppene og flisdressen fra cubus mer har permanent plass i stelleveska for nødstilfeller. litt diggen på monsoon akkurat nå, det er så jentete og søtt og kos :-)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Synes det er gøy å få merkeklær i gaver, men kjøper det aldri selv da.. eller når det er på tilbud kjøper jeg:) I garderoben til sønnen min finnes det merker som: Brubacker, Stummer, Puma, Mexx, Benneton, Adidas, Nike, Name It+++ Men har også mye av H&M , Lindex, Cubus +++
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 23. februar 2008 #15 Skrevet 23. februar 2008 Jeg kjøper som regel de klærne jeg synes er fine jeg, uansett hvilket merke det står på de. der jeg handler mest, er vel H&M, Lindex, Exit, og har litt fra Polarn o. Pyret. har en joggedress i Puma og sko fra Puma, og de kjøpte jeg fordi jeg synes de var kule. Har ingenting med at jeg vil vise frem at jeg har mye penger, for det har jeg virkelig ikke. Har akkurat passe, slik at vi greier oss bra. Synes det er tåpelig og dømme folk fordi de kjøper merkeklær til barna sine. Noen liker de klærna, andre ikke, ferdig med det.
Tia med 2 ♀ Skrevet 23. februar 2008 #16 Skrevet 23. februar 2008 er ikke opptatt av merker men om klærne er fine. Nå har jeg heller ikke kjøpt mer en 3 kles sett og noen strømpebukser siden jentungen var født da. For vi får så utrolig mye. Ho er 9,5 mnd nå og vi har klær både en 2 og 3 størrelser forstore liggende i boden også. Siden min mann ikke er norsk har vi masse klær kjøpt i andre land, både spania, storbritania og japan. Så er litt moro da at vi har masse klær ingen andre rundt her har.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #17 Skrevet 23. februar 2008 Kjøper det jeg synes er fint, praktisk og god kvalitet. Mye forskjellig, en del fra petit bateau, ralph lauren, burberry, mexx, gap, men også hennes og mauritz, lindex o.l
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #18 Skrevet 23. februar 2008 Ja, superviktig med skikkelig god kvalitet -slitesterkt og tighte sømmer- når barnet ligger på ryggen og leker med babygymen eller sover mesteparten av tiden og i tillegg vokser ut av klærne i løpet av en måned eller to! Nei, gitt.. her går det i kjipe 'billigkjede'-klær.. Og hun har ennå ikke slitt hull på et eneste kne på de klærne, heller! Og hun er hele 6 månender! Å kjøpe dyre merkeklær får svigermor ta seg av -hun synes sånt er viktig og riktig.. men rart med det; ofte det litt mindre dyre tøyet som ender som favorittplagg i her i går'n!
ormeynglet Skrevet 23. februar 2008 #19 Skrevet 23. februar 2008 Syns ikke jeg er opptatt av merkeklær, men styrer unna hm, og det er fordi jeg syns kvaliteten på de klærne er skikkelig dårlig. Bodyene har skiftet fasong og har en diiiger hals etter et par vask osv. Ikke så viktig når de er babyer men så snart de er på to og begynner å røre seg så syns jeg det er viktig med gode klær og god passform. Elsker klærne på polarn&pyret. Syns de er fine + at det er skikkelig god kvalitet. Like fine vask etter vask og gode å ha på. Syns også at Lindex har mye fint i perioder. Exit har også en del. Det er nok bare hm jeg styrer unna, og det pga kvaliteten.
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #20 Skrevet 23. februar 2008 Jeg liker IKKE å ha merkeklær på barn som er så små....Men får jeg merkeklær så er det noe annet og det har jeg. Men ellers å shandler jeg på HM, Lindex osv...barn vokser jo ut av klærne så fort! Da er det bedre med merkeklær senere hvis man absolutt vil ha det. Tror barna våre fort blir opptatt av merkeklær når de begynner på skolen, nå bryr ikke de seg
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #21 Skrevet 23. februar 2008 Kjøper selvsagt bare klær fra H&M, Lindex, Cubus etc. Vil da ikke bruke tusenvis av kroner på klær som kun skal brukes i noen mnd. uansett. Synes klærne på H&M er fine jeg, er ikke noen stor forskjell på de og overprisede klær fra Mexx etc. - er vel bare den merkelappen som noen snobber bare MÅ vise frem at babyen har på seg.
*Villekulla* Skrevet 23. februar 2008 #22 Skrevet 23. februar 2008 Spiller ingen rolle hva slags merke gutten min har i klærne sine. Bare de er behagelige for han å ha på! Vi har stort sett klær fra Cubus, H&M og Lindex. Det meste er kjøpt på salg. De vokser jo så fort at man ikke rekker å slite det ut så jeg gidder ikke bruke masse penger på klær
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #23 Skrevet 23. februar 2008 Er opptatt av design, ikke merke. Merket er fullstendig uvesentlig. Jobber som klesdesigner og er oppgitt over alle som tror at "merker" = god smak... eller kvalitet... Det er ofte bare et tegn på liten kreativitet og dårlig selvtillit.
Nusse_83 Skrevet 23. februar 2008 #24 Skrevet 23. februar 2008 Signerer deg "Geimar fikk en gutt 22/8" Her går det i samme butikkene, bryr meg rett og slett ikke om selve "Navnet/merket" på tøyet. Det jeg synes er viktig når det kommer til tøy er at det er: pent/tøft passer godt er behagelig å ha på og at kvaliteten er ok har jo selvfølgelig fått noe merkeklær i gave og setter pris på det, det er jo morro med tøy fra butikker jeg ikke pleier å gå i
♥lurelure♥ Skrevet 23. februar 2008 #25 Skrevet 23. februar 2008 Jeg elsker klær fra Katvig. De er sååå behagelige og fine! Men kjøper kun utvalgte produkter og nesten bare på salg eller brukt. Det som er fint med dem er at de er så slitesterke, vaskes og vaskes og tromles og holder seg like fine. (Men er små i str). Ellers kjøper bestemoren nøstebarn til ham - det syntes jeg er for dyrt så det blir heller svigers gaver (de syntes jo det er stas å gi noe som vi gjerne ikke tar oss råd til selv). Ellers er det hennes og lindex her også Syntes lindex har hatt en del kult i høst i retro stil:) Bra på salg der rundt nyttår. En ting som jeg har merket meg: Joggedresser til baby er noe som ikke blir brukt her. Lettere og bedre med heldresser, sparkebukser osv. Men det er jo AKKURAT det folk syntes er så gøy å gi i gave???? Joggedresser.... Hehe. Irriterende med hette - føler babyens hode ligger vondt på hettekanten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå