Gå til innhold

Hvorfor ser jeg gravid ut igjen!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veide 50 kg før jeg ble gravid.Så jeg var slank (1.65 høy). La på meg 20 kg under svangerskapet, men nå er jeg kommet ned i 52 kg igjen.Men ser pluttselig gravid ut igjen!!? Ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei... hva skjer? for litt siden hadde jeg nesten flat mage.. nå pluttselig har jeg fått mage!? er jo bare 2 kg fra start vekten.. og jeg vet jeg ikke er gravid. Flere som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

Jeg var nesten helt flat igjen kort stund etter fødselen.

Men nå ser det ut som jeg er 4-5mnd på vei ja. Veier til og med mindre nå enn det jeg gjorde før fødselen. Er 6mnd siden jeg fødte.

Har ingen foklaring på hvorfor det er sånn, men håper noen andre her har det

Skrevet

Samme her! Er ikke så stor av meg! men magen derimot!

Skrevet

Har mye mer på magen, jeg også, selv om vekta viser det samme som før graviditeten.

Noe av grunnen er nok at vi er programmert for å lagre fettreserver til amming rundt mage og hofter. Dessuten har det nok også noe med manglende magemuskulatur - i alle fall for min del. Det tar litt tid å bygge opp det indre "korsettet" etter en graviditet.

Jeg følte meg mye slankere den første måneden etter fødselen, men mistenker at det var fordi overgangen fra den store kulemagen var så stor, og ikke fordi jeg faktisk var slankere enn jeg er nå ;o)

Skrevet

jeg pleier bare og kalle det for vippemuskler;-) uff.., vi aller fleste har vell det=) hehe.. men urk... trene trene trene,,,

Skrevet

Jeg og!! Fikk fin og flat mage kjempefort etter fødselen og gikk fort ned til 2kg i + Veldig fornøyd med det! (gikk også opp 20kg). Men nå har magen kommet (snart ni mnd siden fødsel). Jeg vil ikke si jeg ser gravid ut, men den buler litt og er slappere... Prøver og holde meg til snop i helgene til og med!

Skrevet

signerer denne. Hadde også flat mage rett etter fødselen men plutselig henger alt jeg spiser seg godt fast i magen:/ usj. Er tynn men med mage, ser ikke så veldig fint ut akkurat

Skrevet

Skriver under på den her ass!!! Har begynt å se det selv de siste par ukene. Veier også 2kg mer enn før graviditeten, men føler jeg ser ut som en blubb akkurat på magen, gravid i 4.-5.mnd eller no. Har stått og sett meg i badespeilet og tenkt akkurat dette, senest i formiddag!

Noen som vet hvorfor, helt sikkert?

Skrevet

HI (var ikke meningen å være anonym her)

Litt godt det ikke bare er meg som har det sånn da..hehe

Fryktelig irriterende!!

Har ikke fått tilbake så mye magemuskler enda nei, jobber med saken.. håper det hjelper når jeg får litt mage muskler igjen da. Tar 100 sit ups annenhver dag, det er det jeg klarer forløbig. Ellers trener jeg ikke all verden,men går minst 1 t trille tur 6-7 ganger i uken og jogger innimellom. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan få den vekk kjappest mulig? (uten å måtte gå på treningsenter) Skal kjøpe nye finklær til uken, til jeg skal på to firmafester til helgen igjen.Hadde vært såå gøy å slippe å se så gravid ut!! hehe Men er vel bare trening og sundt kosthold over tid som hjelper tenker jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...