Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Måtte la 2 mnd gammel baby ligge å skrike litt i vugga for å få henne til å sovne på dagen. Har ikke lyst til å bruke senga på dagtid. Trilletur hjelper ikke bestandig heller. Lot henne ligge å gråte litt, var visst det hun trengte for å finne roen. Er dette veldig slemt eller?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Må legge til at nå har hun vært overtrøtt mange dager på rad. Sover om natta, men blir overtrøtt på dagen og nekter å sove...
To gull og en på vei Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Det er av og til de trenger et min eller to på å roe seg, men du bør ikke la en så liten baby ligge å skrike lenger. Kanskje hun har blitt overstimulert og ikke fått "tid" til å finne roen før?
Yrha Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Det spørs hvor lenge. Bør ikke være mer enn et par-tre minutter med skriking før du tar henne opp, når hun er så liten. Ellers er det viktig at hun føler seg trygg, ikke for åpent rundt henne, og mamma i nærheten (men det vet du sikkert )
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Det var bare et par minutter, men føler meg litt slem likevel... Men når det er den eneste måten å få henne til å sovne, så må det bare gjøres
Tussa og Sofie Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Et par minutter tar de ikke skade av, når de er overtrøtte er det noen ganger de gråter fordi de er trøtte og kanskje det må til av og til. Men som de andre sier over her, et par 2-3 minutter, men ikke særlig lenger, da kan du prøve å ta opp og roe og legge ned igjen. Evt sitte med hånda på kinnet e.l. Ikke så enkelt alltid å få de små til å sovne. Jeg måtte bære mye for å få henne til å sovne da hun var 2 mnd, men plutselig en dag løsnet det av seg selv... Men slem er du ikke vettu )
Marolla Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Jeg hadde ikke latt henne skrike. Vi gikk med henne til hun sovnet. Det løsner etter en stund.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg må desverre la snuppa gråte litt når mamma skal lage mat... til henne altså!! Forklarer da at jeg skal lage mat til henne og at mamma kommer snart!! Snakker til henne fra kjøkkenet som er 3-5 m fra sofaen!! Helsesøster sa at dette gikk greit da d tar så kort tid å blande mme og kaste den i microen... vann er allerede kokt opp å helt i flaskene!! Og det var en fin ting at jeg forklarte hva jeg skulle gjøre selv om hun ikke forstår hva ordene betyr så vil hun etterhvert høre igjen ordlydene og forstå hva som skjer:) Hun er nå 2 uker....
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Helt utenfor emne her, men måtte bare reagere på det du skrev. Man skal ALDRI varme mme i micro, da ødelegger du alle vitaminer og mineraler !!!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #10 Skrevet 23. februar 2008 til anonym over her...jeg varmer mme i micro`n også..tror ikke vi er de eneste...men nå kan det jo hende hun varmer vannet først for så å blande etterpå. så hvorfor så sint? er det ditt barn kanskje?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #11 Skrevet 23. februar 2008 Det er mm man ikke skal varme i micro ikke mme..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #12 Skrevet 23. februar 2008 man kan dessuten varme mm i mikron uten at man dør av det... trenger ikke være så full av angst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå