❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 22. februar 2008 #1 Del Skrevet 22. februar 2008 Hjelp! Jeg har gått meg bort i denne vogn jungelen!! Er så frem og tilbake når det gjelder denne phil & ted vogna.. Blir den ikke veldig åpen? Det ser ut som det blir liten plass til babyen etterhvert.. hvor lenge kunne dere ha babyen under søskensetet? Når storebror blir sittende i søskensetet bak, er det ikke da litt skummelt med disse hjulene som kommer rett på siden av setet? tenker kanskje at det kan være fristende for et barn å stikke fingrene i hjulet... Blir 15 mnd mellom mine.. storebror skal i barnehage i ukedagene, så vogna skal i hovedsak brukes til henting og bringing, og litt i helgene. Noen som har angret på at de kjøpte denne vogna? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136933181-dere-med-phil-teds-s%C3%B8skenvogn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 23. februar 2008 #2 Del Skrevet 23. februar 2008 Har denne vogna og er kjempefornøyd med den! Skal prøve å svare så godt jeg kan: - den blir ganske åpen om du kun har babyen i bag i vogna, bortsett fra midt på sommeren (den er like åpen men det gjør ingenting da =)). Jeg brukte mye regntrekket over om jeg hadde babyen alene i vogna, men vi hadde en annen vogn i tillegg så det var ikke så ofte. Når jeg hadde regntrekket på så lot jeg ofte "hullet" bak være åpent, det doble regntrekket dekker likevel en del av åpningen, og jeg følte at det kom litt mer luft inn til babyen. Når det ikke blåste så mye så dekket jeg til hullet bak med plasdekselet som hører til, og droppet regntrekk. Når storebror satt i søskensetet foran så var vogna veldig lun for babyen under. Varierte med å bruke deksel/netting eller helt åpent på hullet bak etter hvilket vær/temperatur det var. - brukte cocoonen i 3 mnd (har store barn), men etterpå så har jeg lagt babyen i vårpose eller dunpose under. Siste gangen han lå under og sov var han vel 7 mnd og ca 73 cm. Men har enda plass til at han kan ligge under. Var litt skeptisk til at storebror kom til å presse på beina når han ble så lang at beina stakk under setet, men det går helt fint! - storebror skal ikke sitte i søskensete bak, det er alltid minste barn som skal sitte bakerst. Min på 8,5 mnd har sittet bak en gang, han nådde ikke ned til hjulene da. Nå har vi skjerm på bakhjulene, og det beskytter litt, men i verste fall kan det jo tenkes at et litt eldre barn kan få fingrene i hjulene. Men tror ikke det skjer så lett. Vi er veldig fornøyd med vogna, angrer ikke ett sekund på at vi kjøpte den. Er faktisk utrolig glad for at vi gjorde det =) Nå går storebror stort sett selv, og planen var hele tiden å bytte den i en tfk (eller oth) når vi var ferdig å bruke den som søskenvogn. Dette var i hovedsak pga "hullet" bak. Har løst det med å sy ett mørkt trekk til å dekke over, og liker faktisk vogna så godt at jeg har bestemt meg for å beholde den som sportsvogn til lillebror! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136933181-dere-med-phil-teds-s%C3%B8skenvogn/#findComment-136945489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå