Lacey*har fått erta Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jge lurer på om noen andre har noe erfaring med det. Jeg har selvfølgelig klart å pådra meg en forkjølelse, og er vanligvis en flittig bruker av nesespray (otrivin) når jeg er forkjølet. Hater å være tett i nesa og får helt klaus.. Nå som jeg er gravid prøver jeg å begrense det til bare å ta en sprut i hvert nesebor før jeg legger meg. Har også saltvannsspray, men den kan bare gå hjem å legge seg. Helt elendig og virker ikke på meg. Er det noen som vet om det er skrekkelig farlig det jeg driver med?
Sannellerslik? Skrevet 24. februar 2008 #2 Skrevet 24. februar 2008 En skal vel egentlig holde seg vekke fra nasesprayer som otrivin og bare bruke saltvanns.. men jeg må innrømme att jeg gjør akkurat som deg. Tar en liten sprut med otrivin før jeg legger meg slik at jeg skal få sove skikkelig. Saltvannsspray funker ikke i det hele tatt på meg heller! vet egentli ikke hvor "farlig" det er, men jeg tror ikke det kan vere så forferdelig farlig...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Ta det med ro, det er ikke så farlig. Jeg og en kollega går til samme lege som er gynokolog ( ekspert på barnløshet). Han sa til min kollega at det er nesa di det går utover og at hun sannsynligvis ille begynne å blø en del neseblod etter hvert og at hun skulle bruke otrivin for det er den det er forsket på.
lille elledille Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Har vært helt sylta de siste dagene, og har omtrent ikke sovet, (får som lacey helt klaus av tett nese). Har hørt det ikke er noe særlig bra for gravide med nesespray, men i dag måtte jeg krype til korset. Men skal bruke den minimalt!
villemoa Skrevet 8. mars 2008 #5 Skrevet 8. mars 2008 va også forkjøla og tett i nesen i begynnelsen av svangerskapet. kjøpte otrivin, men d står jo inni pakkningsvedlegget at d kan brukes av gravide, men man burde ikke overskride anbefalt dagsdose som er 2-3 spray i hvert nesebor hver dag åsså sto d i klartekst at d KUNNE brukes av gravide han fyren på bensinstasjonen så litt rart på mæ, da æ ba om å få en nesespray, men ikkje ville betale før æ hadde lest pakkningsvedlegget hehe...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Prøv otrivin for barn først, denne regnes som bedre i forhold til svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå