Gå til innhold

Flere som merker det lukter grusomt av blodet etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det lukter helt forferdelig... det er nå 14 dager siden fødsel... og synes det lukter helt grusomt!!

Kan ikke huske at vanlig mens luktet så jævlig... men brukte da også tampong og ikke bind...

Flere som har det slik... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjorde det etterhvert hos meg også, har sikkert noe med renselsesprosessen å gjøre, men det gikk over:-)

Skrevet

det skal ikke lukte vondt!Ring legen din.. kan jo være at du har fått infeksjon eller no..

Mitt blod lokta ialefall ikke jævli..

Skrevet

Synes ikke det lukta jævlig akkurat men litt annerledes.. litt emment. Men det er visst vanlig.

Skrevet

Det gjorde det hos mig med och det visade sig att de på sykehuset hade glömt att fjerne ett gassbind om låg kvar i skjeden för att stoppa blödninger efter födseln. Jag tycker att du skall ta en kontroll för att vara helt sikker.

Skrevet

blod lukter litt når det kommer ut og får luft på seg, men det skal ikke lukte vondt, selv om lukta ikke er god uansett. Hvor ofte skifter du bind? Er jo sikkert ikke nødvendig å skifte så ofte, hvis det er 14 dager siden du har født, men det blodet som da har ligget lenge i bindet kan nok sikkert lukte..

Dersom du synes det stinker, så ville jeg tatt kontakt med føden/lege. Det ba de meg gjøre på sykehuset før jeg dro iallefall. Kan være du har fått infeksjon i såret der morkaka lå, bedre å få sjekka det opp før det blir værre!

Skrevet

Det skal ikke lukte vondt! hos meg luktet det råttent og det viste seg at Jordmor hadde glemt igjen en tampong inni meg. Denne gikk jeg med i 14 dager. Ring føden å få dem til å sjekke deg.

Skrevet

Jeg blødde 1,5 liter under fødsel så de møtte prøve å stoppe denne, så det er fult mulig det ligger noe igjen... men jeg er så redd for å få vondt igjen... at jeg vegrer meg mot å ringe for en sjekk... det er 14 dager siden fødsel... og det er når blodet kommer i bindet at det stinker... huff, føler ikke det er noen vits å dusje for det stinker rett etterpå!!

Det kommer lite friskt blod, bare sånn på slutten av en mens... mye brunt opplegg!!

Det er over et år siden jeg sist hadde mens...

Huff... hva om det er noe oppe i skjeden... ååååå, vil helst ikke sprike med beina og få vondt flere ganger... huff!!!

Skrevet

høres ut som om du virkelig bør ta kontakt med føden. Det kan bare gjøre vondt værre å vente noe særlig lenger!

Lykke til =)

Skrevet

Nja, nå må dere ikke ta av helt her da folkens. Er jo ikke nødvendigvis en infeksjon osv. Syntes også mitt blod luktet vondt. Rett og slett litt råttent. Luktet litt råtten våt hund! haha, beste beskrivelsen jeg kom på akkurat nå. Luktet også sånn av navlestumpen til lille jenta, lukter litt råttent rett og slett. Men det trenger ikke nødvendigvis være noe skummelt fordet:-)

Skrevet

ja det luktet grusomt, og alt var som det skulle med meg. alle mine venniner som jeg har snakket med om dette sier det samme....

tror absolut ikke det er noe å bekymre seg over. det går over!

Skrevet

Kjenner jeg får vondt langt inne i sjela av å må til underlivsundersøkelse igjen... men må vel bite i det sure eplet å ringe ned til føden!!

Skrevet

Selv om det ikke behøver å være noe så sjekk det.

Venninna mi fikk vanvittige kramper og høy feber.

Ble hastet inn på sykehuset etter 3 uker.

Hun hadde fått infeksjon.

Og det kan bli velidg farlig ..Behøver jo ikke å være noe galt , men bedre å være føre var.

Hos meg fant de gudsjelov ut før jeg dro fra føden at det var igjen rester i livmora.

Jeg tok utskrapning 5 dager etter fødsel..Glad de fant ut av det før jeg ble syk.

Og nei .Det skal ikke stinke av blodet!

Skrevet

oi.. nå ble jeg litt bekymret.. jeg synes det også luktet litt vondt av blodet etter fødselen. Men visste ikke at den kunne bety infeksjon. Er nå 6mnd etter fødselen,så hvis det skulle være noe galt så burde jeg vel ihvertfall ha merket det til nå. Eller?

Skrevet

haha, som sagt så skal du ikke ta alt folk sier her så veeeldig alvorlig. Hvis det er en infeksjon eller lignende, ville du nok merket det på andre måter også. Som feber osv. Blodet fra livmoren lukter jo dritt. Det lukter kjempevondt, og det er en lukt de fleste ikke er vant til. Nå som det er 6 mnd etter fødsel burde nok ikke du bekymre deg:-)

Skrevet

Ok.Fikk ikke med meg at du er 6 mnd etter fødsel.Da er det nok ikke noe sånt som jeg skrev over her..

Og at man har rester igjen ette fødsel er ikke sååå uvanlig!Men du hadde merket godt det lenge før 6 mnd da.

Så hvis man bekymrer seg så er det like greit å sjekke opp ting.

Og med infeksjon følger gjerne feber.

Hvis du ikke har det så er det nok ikke noe sånt!

Men sa ikke det over her for å skremme deg akkurat.

For dem av oss som har opplevd sånt så er det alvorlig nok!!

Derfor gir man jo råd deretter også.

Skrevet

Leste ikke alle inlegg he, he .Er anonym over her.

Til hun første vil jeg si at jeg absolutt ville ha sjekket det.

Men ikke nødvendig etter 6mnd.Men 14 dager er annderledes.

Skrevet

Jeg hadde det slikt og fant ut at det var en livmorbetennelse. De glemte ikke en tampong eller noe i meg. Det var helt forferdelig og jeg måtte gå på en hestekur med antibiotiker da gutten min var bare 2 uker gammel. Gå til legen du!

Skrevet

Et gammelt utrykk er 'stinkende renselse'

og dette var ofte ensbetydende med en infeksjonstilstand i livmor etter fødsel..

Det trenger ikke være tamponger/gasbind eller annet som fører til dette,

men også biter av hinna rundt morkaka som ikke kom ut samtidig med morkaka.

Dersom hinnene rundt morkaka viser seg å ikke være hele når morkaka

inspiseres etter fødsel blir ofte den fødende gjort oppmerksom på dette.

Når barselkvinnens blødning består av relativt store koagler vil de ansatte på avdelingen gjerne (!) gå gjennom disse for evt å finne rester etter hinner da dette kan medføre infeksjonstilstander..

Infeksjoner som dette var vanligere før da barselkvinnen skulle ligge langflat i 1-2 uker etter fødsel for å hvile..

Men -stinkende renselse kan være et symptom på at noe er galt og å få dette kontrollert av en lege/JM er et SÅ mye bedre alternativ enn å risikere å bli syk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...