Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 lillegutt har hatt mellom 38,5-40 i feber i 2 dager nå. Vet det er normalt med høy feber uten grunn hos de små, og legen sier bare man kan vente 3 dager med feber.. men syns han er så slapp! var hos legen forrige uke da han har vært forkjølt 1uke, og hostet/surklet i 2 uker. Fikk hostesaft og legen lytta på ham, men tok ingen prøver. hosten ble værre, og nå har han hatt det i over 3 uker+plutselig feber.. tidligere når han har hatt feber syns jeg han har vært normal. nå bare sover og sover han.. våken max 1 time.leker litt og spiser forsåvidt greit.. men skal henge på meg nesten hele tiden, og blir fort sliten.Er det bare pga feberen, eller kan det være nope annet (hva med rs virus..)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Det kan sikkert skyldes flere ting. Men jeg hadde iallfall ringt legen igjen når han ikke har blitt bra igjen. Bedre med en sjekk for mye, enn en for lite:)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Rs viruset er det nok ikke, for da er ikke feberen over 38. Men det er nok et forkjølelse virus, var hos legen selv i dag fordi jeg har vært forkjøla lenge og hadde feber nå, da sa legen at det er et virus som går som varer fra 2 1/2 - 4 uker og at det avsluttes med feber og hoste:) men for din del er det vel greit å ta kontakt med legen hvis det ikke gir seg. har du prøvd å gi paracet?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Er du sikker på det med at feberen ikke er over 38 ved RS virus??? Min 2 åring ble innlagt på sykehus med 41 i feber og svært redusert allmentilstand, og da var RS virus noe av det de utredet som mulig årsak til sykdomstilstanden.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 i det skrivet vi fikk da snuppa var innlagt med RS i desember står det at feberen svært sjelden er over 38, så jeg er ikke noe mer sikker enn det, ingen regel uten unntak;) Men til HI, så er det vel greit å sjekke uansett, enten det er RS eller et annet forkjølelse virus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå