Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så kan noen forklare meg gangen i dette?

Hva jeg må gjøre når, forskjellige klinikker osv.

35 i år, singel og uten barn, så føler det er på tide nå:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen hit!

Det du kan begynne med er å skrive ned når du har mens og eggløsning. Det er også en del tester som skal tas men det får du nærmere beskjed om på klinikken. Selv kan jeg anbefal Nordica som ligger i København. Du kan jo se litt på hjemmesiden deres www.nordica.com

Skrevet

Hei

Har nå vært på sidene deres. Ganske mye nyttig informasjon der ja.

Så takk for det:-)

Men....hva må jeg gjøre her i Norge før jeg kontakter dem? Bortsett fra å kartlegge syklus sef.

Er jo greit å ha alt sånt i orden på forhånd. Eller gir de meg beskjed om hva jeg må gjøre her?

Takknemlig for alle svar.

Skrevet

Du kan kontakte de med en gang om du ønsker det. Da får du satt av tid til en samtale (den kan du ta på telefonen). Det er noen blodprøver som må tas før du kan insemineres men det får du beskjed om. Det kan jo også være greit å ha en gynokolog i tilfelle du trenger og scannes før avreise.

Skrevet

Kjempefint å vite.

Bestemte meg for flere år siden at hvis jeg satt uten hverken mann eller barn det året jeg blir 35, så skulle det bli Danmark.

Og her jeg da, så da er det jo bare å begynne.

Takk for svarene Chaiemae

Skrevet

Jeg er også ny her. Håper på min første tur til stork i påsken. Har kartlagt syklus siste halvåret og testet EL-test de siste 3 mndr. Ganske greit å prøve seg fram mens man venter på at papirene blir ferdig. Lønner seg også å skrive ned evt symptomer på eggløsning og når de kommer i forhold til positiv test.

Det de krever på Stork er hormonprøver, syfilis, hepatitt, HIV, clamydia og gonore. De anbefaler også sterkt gynekologisk us med UL, men ikke krav.

Men lurt å sjekke dit du skal først hva de krever så du ikke må gjøre noe om igjen.

Lykke til!

Skrevet

Er også singel og 35 forresten. Tålmodigheten er slutt, vil ha barn NÅ! he he

Skrevet

Har aldri stresset med barn jeg da, men alle rundt meg har jo sef.

Plutselig begynte jeg å tenkte at "søren, blir 35 i år, og vil jo ha barn".

Og da må man jo bare sette igang da.

Har relativt kontroll på syklusen, men er nok greit å skrie ned alt ja. Sånn for sikkerhets skyld.

Har sjekket forskjellige nettsider nå, og synes Nordica som jeg fikk tips om virker bra.Men spiller jo ingen rolle hvor, bare det blir en baby:-)

Blir spennede påske for deg i år da. Satser på sommeren jeg. Tror jeg da...om jeg ikke blir veeeeldig utålmodig.

Skrevet

Hei, og velkommen hit :-)

Jeg er 38, og vært to ganger til Stork, uten hell....skal til Nordica i morgen tidlig for å ta en HSU undersøkelse, sjekke at egglederne ikke er tette....så håper jeg på nytt forsøk på Stork neste uke:-)

Om du vil ha åpen donor tror jeg det kun fins på Stork, derfor jeg vil fortsette der:-)

Lykke til med forberedelsene!

Skrevet

Åpen donor finnes visst også på Ciconia, men jeg vil uansett ha anonym. Tenkte nøye gjennom dette for flere år siden, og fant ut at det vil være det beste for meg. Har nå alliert meg med ei venninne som mest sannsynlig vil være med nedover når det skjer.

Men et lite spørsmål: er det lurt å gå til lege med en gang kanskje? Få satt igang prosessen så fort som mulig liksom? Eller bør jeg ringe Nordica først? Litt usikker på det.....

Uansett; blir kjempespennende å sette igang da.

Lykke til i morgen Lubbeline:-) Håper det går bra for deg.

Skrevet

Alle jordmorstyrte klinikker har lov til å tilby åpen donor. Jeg tror jeg ville ringt til klinikken med en gang for å være sikker på at du får tatt alle testene. Tror man kan få samtalen ganske raskt men du kan uansett spørre hva slags tester som trengs. Det som er bra med å velge Nordica fremfor Stork (når du uansett vil ha anonym donor) er at dersom du skulle trenge mere hjelp så kan du få det der siden det drives av leger. Det er også billigere og det kan være greit dersom man må reise mange ganger.

Skrevet

Tror nok jeg ringer dem ganske snart ja. Er greit å få vite alt jeg må gjøre, og i hvilke rekkefølge osv.

Høres forresten veldig bra ut at Nordica drives av leger. Føles liksom litt tryggere da. Selv om jeg egentlig ikke har peiling da.....

Og sef bra at det er litt billigere. Kan jo fort bli veldig dyrt dette her, sel om det helt klart er verdt det når nurket er der:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...