Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Har dere funnet noe som fungerte for å redusere.... Altså nå tar jeg alt av vitaminer o.l ingenting hjelper. Håret mitt..snufs... Er blitt så tynt og det ser ingen ende ta.Første mann ammet jeg ikke så lenge, mistet da heller ikke hår. Litla her er snart 6mndr og fullammes og jeg har mista hår siden hu va 3mndr, har langt hår så på sett og vis klarer jeg å skjule vikene...men huttetu det tar jo aldri slutt. Ei helsesøster nevnte at det ville avta når mensen kom tilbake men det skjedde for to måneder siden, fortsatt ingen tegn til at det vil gi seg.... I tillegg er det irriterende at mannen min ikke forstår frustrasjonen min over at jeg mister hår, mener jeg syter, altså jeg er dame...glad i håret mitt. Gjør det ikke bedre med hengepupper og store hofter heller, føler meg liksom ikke på topp fra før... Forståelse!!! Litla vil jo heller ikke ta flaske, prøver hver dag, utallige flasker, jeg er virkelig klar for å trappe ned denne amminga. Joda vet noen mener at det kun er hormonelt med hårtap, men hs sa at hårtap hadde mest sammenheng med amming... uansett det spiller ingen rolle, mye av håret er mistet og slutter det ikke snart kommer jeg til å se ut som jeg lider av en hårsykdom faktisk.... Helt forferdelig, vi må jammen ofre mye oss mødre:(
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 jeg mistes masse hår. sluken i dusjen tettet seg:) men jeg begynte på b-vitaminer, og da hjalp det ganske godt! mister ennå,men langt i fra så masse. men du skrve jo at du hadde prøvd alt av vitaminer, så da har jeg egentlig ikke så masse å komme med:)
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 jeg ble nærmest "halshugd" da jeg anbefalte denne på bim, men Aminexil fra Kerastase funket på meg ihvertfall! Jeg fullammer og aldri hatt så langt og "tykt" hår som nå.. koster rundt 350 kr for en 10 dagerskur.Kan lese mer om den på nett her evt. søk på aminexil; http://www.kerastase.co.uk/_en/_gb/Conso/Home/home.aspx
"gullet" Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 ta deg en tur t legen og få sjekket om du har noe vitaminmangel, kanskje du kan få hjelp til og reguelere rett mengde evt få en vitaminsprøyte så leit at du har det sånn da, ikke noe gøy d nei, føler m deg finns jo mye fint hår på markedet som du kan få satt på hvis du synes d blir skikkelig plagsomt, både m klips, teip og sveising... men skjønner jo selvfølgelig at du aller helst vil ha ditt eget og at d skal slutte og falle av
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 halshugd faktisk ja?? hmm jaja jeg skal hvertfall sjekke, takk for gode råd. B-vitamin begynte jeg på for ikke så lenge siden, kan jo hende det tar litt tid. Når det gjelder hårkuren....hvis den funker kunne den kostet 1000, brukt så mye greier nå så ikke funker, alltid klar for å prøve noe nytt;)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Hårtapet stopper opp til slutt og etterhvert kommer håret tilbake igjen, sånn er det desverre uansett når man får barn/ammer. Det med å få henne til å ta flaske tror jeg at jeg hadde gitt opp. HVis du har prøvd så mye, så tror jeg ikke du klarer å få henne til å drikke fra flaske, hvertfall ikke ved å fortsette og mase med det. Men hvis hun er snart 6mnd ville jeg heller begynt å gi grøt og ved å gi henne etterhvert mer og mer fast føde, trappe ned med ammingen. Vi begynte med fast føde for ca2mnd siden og er nå oppe i 3fulle måltider (2xgrøt + middag) og jeg ammer morgen, kveld, 1 gang om dagen og stort sett en gang om natta og det er mye mindre enn jeg gjorde tidligere.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 jeg mista store mengder hår da jeg slutta og amme. det var så ille en stund at du kunne se hodebunnen min tydelig når jeg hadde løst hår og fikk store viker. jeg gikk på helsekosten og fikk anbefalt en pille som heter arcon-tisane.. den funka veldig bra... litt dyr men verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå