Gå til innhold

Æsj, favorittnavnet mitt ligger på navnetoppen...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jonas er kjempefint :)

Hvis du er redd for forvirring i barnehagen kan du jo evt. gi ham et kort og enkelt andrenavn...da skal det godt gjøres at noen heter akkurat det samme :) Jonas Olai...eller Jonas Emil...for eksempel :)

Syns du skal ta det navnet du liker og ikke bry deg om diverse topp- eller bunnlister! :-)

Hadde foresten hele 5 Jonas'er i en klasse et år, men det var egentlig aldri et problem, for forbokstaven på etternavnet blei alltid bruk...og det er det så mange som gjør på andre "toppnavn" også! :-)

Annonse

Kommer jo an på hvor mange det er i din kommune som får navnet også, det kan du sjekke på ssb.no.

Liker du navnet, så bruk det. Jeg ville ikke brydd meg. Man er aldri sikra mot at ungen kommer til å dele navn med andre i klassen.

mitt navn og. Jeg og mannen min vil ha Sarah som navn på jenta vår men alle reagerer på det og sier at det er for oppbrukt men vi liker det og bestemte oss for mange år siden at om vi fikk en jente skulle hun hete det.

Da jeg kalte sønnen min JOnas for 4 år siden ante jeg ikke at det var populært,Hadde brydd meg hadde jeg visst det heller. Synes man ska kalle barna det man har lyst til.Har litt intrykk av at det er tabu med poppisnavn så da er det om og gjøre å finne et så spesielt og sjelden navn som overhodet mulig.Gi barnet et navn det kan leve med uten å måtte stave det for alle.

Jonas er forresten det perfekte guttenavn synes jeg,fint til små som voksne menn.Enkelt og funker i utlandet.Det er jo en grunn til at det har toppet listene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...