Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Bare lurer jeg altså, er det ok at pappan sitter i stua og spiller ekstremt brutale spill på x-boksen der man skyter og dreper folk forran barnet??! Barnet må jo bli påvirket av slikt???? Barnet vårt er ikke mer enn 8 mnd, men tanken slo meg her en dag.... hvor store er barna når de begynner å skjønne seg på slikt????
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg synes ikke det er ok, og har "lagt ned forbud" mot det hos oss. Spill med skyting spilles bare etter at barna har sovnet, og helst med headset sånn at jeg slipper å høre på lyden, samt at barna ikke skal våkne til skytelyder. Men nå må jeg si at også pappaen er enig i at xbox ikke er riktig prioritering av kvalitetstid sammen med barna. Barna er ikke våkne så mye av døgnet at noen av oss vil kaste bort tiden de er våkne med å spille xbox. Når de har lagt seg derimot, kommer gjerne xboxen frem, og det har jeg ikke noe imot, siden jeg også liker å spille litt i blant. (Skjønt vi har litt forskjellig smak i spill.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Har sagt klart i fra til pappaen at når ungene er i nærheten kan han glemme skytespill. Etter de har lagt seg er det ok. Han er heldigvis enig:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #4 Skrevet 23. februar 2008 http://www.nettavisen.no/verden/article1625666.ece Du får vise han den artikkelen. Nei,det er ikke greit å sitte og spille sånne spill foran barn. Ikke i noen alder. De tar til seg ting helt fra de er nyfødte!!
Anitahar2barn Skrevet 23. februar 2008 #5 Skrevet 23. februar 2008 Det er ikke bra for barnet nei. Jeg lar ikke mitt barn se nyheter en gang. Selv om de kanskje ikke skjønner hva det dreier seg om så legger bilder seg på netthinna. Disse kan de ta opp å bearbeide feks på natta. Det beste er å fylle hodet til både oss og de små med minst mulig kunstig stimuli. Det er iallefall min mening.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Finne,glade og vakre farger på babyteppet, og klassisk musikk i bakgrunnen er mye bedre. Det har vist seg at barn som vokser opp med klassisk musikk er mer intelligente enn barn som ikke har den slags stimuli. Så da kan man jo tenke seg hva skytelyder og sånne ting gjør med et lite barn?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 Pappan her har slike spill på playstation 2 og wii, og de spilles bare når barnet sover eller jeg og barnet ikke er hjemme, i et annet rom. Og jeg ser ikke på skrekkfilmer når ho er våken.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Nå er du på rett vei mamma. Ut med vold, inn med positive inntrykk. Og ut på tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå