Gå til innhold

Dr Torkil eller andre-Ketolyse


nattinatt

Anbefalte innlegg

Hei

Kan være at det er greitt det eg eter,og at det berre er litt stopp pga mens,eller platå,men det har stått bom omtrent i to veker, litt opp og ned det eine kiloet.Men så har eg mensen no,så det kan jo og spele inn.Men eg setter opp dagsmenyen min her sånn omtrent for ein dag:

 

Frukost: Tre striper med bacon,og to egg, salat med litt rømmedressing,1ss på.,og i den salaten er det ruccolasalat,litt tomat,paprika,kanskje løk,og litt squash,og agurk.

 

Formidagsmat: Enten ein kylling,med salat og litt olje over eller ein dressing av kvitløk,og rømme.Ei ss.Salaten lik som til frukost.

Enkelte dager klarer eg berre litt kesam,fun light saft ilag,og eitpar ss cottage chees oppi som yogurt,og 5-6 hasselnøtter oppi den.Eller berre ein avocado.

 

Middag: Enten kjøt,eller fisk,eller kjøtdeig med ost oppå. Salat,og/eller blomkål og broccoli laga som mos,med litt smør oppi,og rømme,enkelte dager soppstuing med rømme og fløyte.Steiker som oftest maten i smør.

 

Kvelds:Har av og til blitt litt mykje mat trur eg ,særlig dersom eg ikkje åt middag vist lunsjen vart sein,og eg heller tar kesam i middagstida

Eller så blir det då litt kesam,med fun light saft oppi,og litt nøtter.

 

Utenom det så drikker eg jo eindel kaffi,ca 4 krus for dagen,tre til fire. Og masse vatn,iallefall 2-3 liter.

Og kanskje ett glas med cola zero,men det er enkelte dager,og meir om lørdagen,ilag med baconchrisp.

Så er eg flink å blande rømme,smør,og fløyte i maten eg lager, så eg burde få nok fett i meg.

 

Trener jo ca 4 dager i veka,rundt ein time pr gang på treningssenter.Og det hender at eg då tar ei til to ruter med den mørke kokesjokoladen,som skal tilsvare 2 kh tilsaman regna eg ut.Men eg regner ikkje på salaten,er det der det blir for mykje tru?? Er så usikker på om eg skal endre på noko enda, eg er i ketose ser eg på sticksen.

Til å begynne med hadde eg vært sjuk,og åt sikkert mindre mat,bør eg redusere maten? Et jo berre når eg er svolten,og til eg er passe matt.

Er det nokon som vil komme med kommentarer til kostholdet mitt på ketolysekuren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg er ganske ny selv og ingen ekspert; MEN noen opplever rømme, fløte og sukkerfri brus som vektbremser. Jeg har selv ikke merket noe til dette, men vet at mange andre har.

 

Vil anbefale på det sterkeste at du går inn på lavkarbo.no. Der har jeg fått UTROLIG massa tips, motivasjon og råd fra superhyggelige mennesker:-)))

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.Ja eg har sett det er eindel som skriver det inne på lav karbo,flott forum det der!Men skal eg bruke smør meir som eineste fett kilde då? eg tenkte eg skulle kjøpe meg cocsa fettet på helsekosten,bruke det før trening ,såg det var anbefalt og.Pleier du forresten å måle opp mengde grønsaker?Lurer på om eg må bli flinkere der og eg,kan jo være at det er for mykje der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene sier jeg bare. En ting er å spise mat for å gå ned og bli der, men det er noe med at for mye fett i kosten er ikke sunt det heller.

 

Dette virker som et Easy Life oopplegg hvor alle går ned masse i starten men 99% ender med (etter en uke eller 5 år..) å gå opp igjen.

 

Klart fiskefett er bra, men det er da tull å prioritere nakkekoteletter fremfor kyllingfilet!!

 

 

Ja, ja... Kall meg en krakk, men hvis dette er det jeg skal forkynne som Pt så gir jeg fullstendig opp.

 

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...