Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har ikke tatt stilling til denne metoden, har ikke brukt den, har ikke hatt behov enda, kan jo hende det kommer. Men nå lurer jeg på: Synes dere det er like ille hvis man sitter hos babyen, synger, snakker beroligende, viser at man er der - men ikke tar den opp eller gir annen stimuli? Sånn som jeg har forstått forskerne som mener det kan være skadelig, er det det at babyen blir REDD og føler seg FORLATT som eventuelt er farlig. Men hvis mamma eller pappa er der, blir den vel ikke utrygg, "bare" sint/frustrert/lei seg. Og det er selvfølgelig ikke noe gøy det heller, men det er jo noe helt annet enn å være alene og redd? Eller?
Yrha Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 JA, det er noe helt annet! MEN enkelte foreldre er for strenge på dette med å ta de opp også, og hvis det er noe virkelig galt med babyen (vondt, sulten, redd for senga si) og foreldrene ikke tar den opp fordi de 'sitter jo ved barnet og det må jo være bra nok', så kan dette også skade. Barnet mister tilliten til sin omsorgsperson.
dansejentes mamma Skrevet 23. februar 2008 #3 Skrevet 23. februar 2008 Vi opplevde jo at så lenge eg satt hos henne skreik ho og var frustrert, men når vi begynte å gå fra henne etter at ho var lagt sovna ho men det samme. ( men då var ho ca 1 år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå