Gå til innhold

Feit mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

163 høy og 55 kg. Kun magen som er feit.

kl 7: 2 brødskiver med smør, gulost og skinke

kl 11: 4 Ryttiva knekkebrød med gulost eller 2 brødskiver med gulost, ikke smør

kl 15: 2 ryttiva knekkebrød med skinke eller eple

kl 1615: Pølse i brød

kl 1730: Middag, 2 poteter eller ris, god posjon kjøtt eller fisk, skjeldent saus

Kveld: som oftest popcorn eller vin (2-3 glass)

Påleggene varierer jo litt mer enn det ser ut her

Hvordan ville dere spist? Jeg beveger meg lite, kommer ikke hjem fra jobb før kl 17, barna legger seg 20 og jeg legger meg 22 etter husarbeide osv.

Hvordan bør jeg spise og hvor mye over hvor lang tid går jeg da ned?

Fortsetter under...

Skrevet

Herrejesus. Er du helt tett i pappen?

Er det eneste du har problemer med magen, så må du jo trene da.

Uansett hva du spiser, så får du vel ikke strammere og finere mage om du ikke trener.

Skift fokus.

Skrevet

Heisan, og takk for svar :)

Jeg vet jeg må trene, men akkurat nå orker jeg ikke. Har nesten 4 timers reisevei til jobb hver dag og med stort hus og to små, så har jeg ikke overskudd. Begynner i ny jobb i mai og da får jeg 15 min reisevei. Har også avtale med PT på SATS, når jeg har beynnt i ny jobb.

Tenkte jeg kunne starte med å legge om kostholdet mitt først. Det er fett, det som er på magen og det er kun der det har samlet seg på kroppen, jeg ser gravid ut og har overheng.

HI

Skrevet

Får du ikke trent så må du akseptere at det er sånn du ser ut, frem til du får begynt å trene.

Eller du trener hjemme når du kan.

Å bare tenke kosthold funker ikke.

Skrevet

frokost kl 8 (på jobb): 2 brødskiver ost og skinke

kl 10 (på jobb) 1 brødskive med ost eller skinke

16 eller 17 middag: går mest i ris, spiser 1 liten porsjon middag

spiser kanskje 1 brødskive før jeg legger meg imellom 21-23

jobber fra 6 til 14.. drikker tynn sukkerfri saft eller vann...

når jeg har fri:

frokost mellom 11-13 2 brødskiver med sunt pålegg

middag imellom 18-20, liten posjon da og.

ingen kveldsmat....

og NEI jeg har ikke anorexia el no sånt....

er 179cm og veier 73kg

Skrevet

og forresten, jeg spiser ikke godteri eller drikker brus

Annonse

Skrevet

Hmm. Trodde man kunne gå litt ned i vekt med å legge om litt kosthold, tenkte jeg da kunne iallefall starte i den enden for så å kombinere sunnere kosthold med trening til våren.

Trodde ett litt sunnere kosthold ville være noe bedre enn ingenting?

ok, da har jeg tydeligvis missforstått.

HI

Skrevet

Hvorfor skal du ned i vekt? Du veier 55 kg. Det er slett ikke mye.

Dersom det er magen som plager deg, så er det ingen vei utenom å trene.

Hvorfor i all verden er folk så opphengt i vekt??

Skrevet

Du spiser mye mindre enn meg og er mye større/høyere, men er det du som spiser lite eller jeg som spiser mye?

Jeg burde nok kutte noe, men vet ikke helt til hvilket nivå (ser jo sef at popcorn og pølse/brød ikke er sunt

Hvor ille er vin egentlig? Like ille som popcorn?

HI

Skrevet

Jeg skal ned i vekt fordi det helt klart er fett som er samlet rundt magen min. Etter første fødsel hadde jeg en runde med PT og veide da 52.5 kg, som var perfekt på meg. Nå etter andre fødsel (og gikk opp nesten 30kg i begge svangerskapene) veier jeg 55 kg, jeg har ikke slanket meg.

Jeg er klar over at jeg må trene, og det skal jeg. I tillegg vet jeg at mitt kosthold ikke er det mest riktige, jeg er bare litt usikker på hva som vil være riktig mengde type mat til meg etter så varierende vekt og matmengde jeg har puttet i meg de siste årene.

Jeg ønsker å gå ned til ca 53 kg, jeg veier nå 55kg, så det er ikke mye jeg ønsker å gå ned, men disse kg er tydlig samlet på magen.

Derfor spør jeg

HI

Skrevet

Drikker du 2-3 glass vin hver kveld???! Håper ikke du er alene med barna dine..

Skrevet

Nei, ikke hver kveld. Jeg spiser stort sett popcorn om kvelden, men innimellom drikker jeg vin i stedet. De gangene jeg drikker vin i stedet for popcorn kan det gå ca 2-3 glass. Drikker vel vin 2-3 ganger i uka.

Er heller ikke alene med barna, mannen er hjemme og vi har leieboere i kjelleren :-)

HI

Skrevet

Kutt ut vin, popcorn og pølse i brød, og spis litt frukt og grønnsaker isteden. Alkohol inneholder myyyye kalorier. Stress og/eller insulinresistens kan føre til at fettet legger seg på magen, men uansett med den høyden og vekta du har så kan det ikke være store magen du har. 50 situps 3 ganger i uka, og en halvtimes gåtur eller annen aktivitet 3 ganger i uka så tenker jeg det hjelper på jeg!

Annonse

Skrevet

Hei. Her ser du et eksempel hva du får i deg når du spiser som du gjør. Som du ser er det popcornet, pøls og vinen som gjør at du fyker opp i kalorier. Skal du slanke deg bør du ikke overstige 1300 kcal pr dag når du ikke trener noe som helst.

Frokost

2.0 skive grovbrød 128 kcal Endre

20.0 gram Brelett 79 kcal Endre

2.0 skive Gulost, skivet (Synnøve Finden) 105 kcal Endre

2.0 skive skinke, kokt 20 kcal Endre

Lunsj

4.0 skive Ryvita multi grain knekkebrød 146 kcal Endre

4.0 skive Gulost, skivet (Synnøve Finden) 211 kcal Endre

Mellommåltider

2.0 skive Ryvita multi grain knekkebrød 73 kcal Endre

1.0 porsjon pølse med brød, ketchup og sennep 259 kcal Endre

150.0 gram poppet popcorn 590 kcal Endre

3.0 glass rødvin 12 % 324 kcal Endre

Middag

2.0 stk potet, kokt 111 kcal Endre

1.5 porsjon entrecôte, stekt 403 kcal Endre

Skrevet

Som noen andre her sa, kutt ut pølse i brød, vin & popcorn =)

Ta situps hjemme :)

Skrevet

Tusen takk Tribal!

Hvor finner du ut av dette? Ser helt klart at popcorn, vin og pølse i brød har langt flere kalorier i seg enn jeg trodde! Og gulost da! Er jeg kjempesulten på jobb, kan jeg jo bytte ut noen av gulostene med kokt skinke, da kan jeg jo nesten spise ubegrenset av knekkebrød for å komme opp i samme kalori mengde!

Tusen takk :-)

HI

Skrevet

Skal prøve på det, hvor lang tid tror du det tar å gå ned 2kg da?

1 uke, 2uker, 1mnd?

Har kjøpt rockering med vekter som jeg har trent med i en uke nå, kjenner det tar i magen, men har ikke energi til så mye mer nå før jeg får kortere arbeids vei.

Selve mageoppstramingen tar jeg sikte på i mai, nå er det selve fettet jeg vil ha bort

HI

Skrevet

1 kg kroppsfett er lik 7000 kalorier. Dersom du får kaloriregnskapet ditt til å gå 500 kcal i minus hver dag (Spis 1500 kcal og forbrenner 2000 kcal, feks.) tar det 14 dager å miste 2 kg rent kroppsfett. En normal kvinne i normal aktivitet forbrenner mellom 1500 og 2000 kcal pr.dag uten å anstrenge seg nevneverdig.

Når man slanker seg er vann det første man mister, derfor kan du sikkert klare å gå ned mer den første uken. Når du skal ned så lite som du tar sikte på, er en mnd god tid.

Skrevet

Så masse du kan!

Har du forslag til gode og magre pålegg?

Gode og enkle mellommåltider?

Jeg har så lang reise vei at jeg må spise frokost på buss + ett mellommåltid på vei hjem (det er der pølsa ofte komer inn...). Jeg har det travelt på jobb, så det må være enkelt og gjennomførbart.

Særlig er den pølsa vanskelig. Jeg vet den er idiotisk, men da er jeg sliten, sulten, lyst på noe varmt og godt og jeg har 2 timers busstur forran meg før jeg kommer meg hjem og får laget middag. Jeg har alltid eple og banan i veska, men jeg har ikke lyst på det da...

HI

Skrevet

Bare hyggelig :)

Må logge av en stund nå, legger inn svar senere..

Skrevet

Hei igjen.

Du spiser jo relativt sunt med unntak av de tre tingene du ser drar opp totalen din, så det er jo ikke store endringene som skal til.

Bruk så grove brødsorter du kan. Sjekk ingrediensene på brødet, det som står framst er det som det er mest av i varen. Det betyr at dersom hvetemel står først på lista, er hovedbestanddelen fint mel, mao. brødet er ikke spesielt grovt. "Grove" rundstykker og pølsebrød f.eks. er ikke egentlig veldig mye grovere enn de fine. Du sparer enormt mange kcal på å spise knekkebrød i stedet for brød, som om du liker knekkebrød er det bare å kjøre på.

Forslag til pålegg kan være leverpostei, alle typer skinke, kylling og kalkun-pålegg er godt, proteinrikt og sunt. Unngå salami og andre pålegg med mye synlig fett. Det er utrolig hvor mye grønnsaker og pynt kan gjøre, så pakk med litt oppskåret agurk el tomat i alu. folie, det gjør maten mye mer interessant.

Mellommåltid kan do lage kvelden før, eller samtidig som du lager middag. Pastasalater med tunfisk el kylling er kjempegodt f.eks.

Jeg ser ikke det helt store problemet med den pølsa, det er mye fett i den, men det er snakk om 300 - 400 ekstra kcal pr dag. Med ditt kosthold kan du enkelt knipe inn på andre måltider, sånn at du kan unne deg en pølse hvis du liker det. Å gå en tur på kvelden hjelper også på for å forbrenne de ekstra kcal fortere.

Skrevet

Ahhhhhh.. faen så drittlei!!

nå har jeg spist!!

frokost. 3.liter eggedosis

4 liter coca cola

3 kg marsipan

17 smultringer

2 bananer

2 liter is.

Lunsj. 2 poser bamsemums

3 epler

1 kg kruskakli

20 tabletter reductil

1 liter avføringsmedisiner

2 liter coca cola

middag. står over

kvelds.. er kvalm ennå

Hi for faen!

Skrevet

Takk, Tribal, for kjempefine råd (antar du skjønner at "HI for faen" ikke er meg..).

Vi baker brød selv og det er kjempgrovt og stappfullt av linfrø, gulrot og andre sunne godsaker, jeg spiser stortsett kun brød til frokost. Ellers er jeg glad i ryttiva og rugsprø knekkebrød. Salami og synlig fett har jeg aldri vært glad i, men ble overrasket over hvor mange kalorier det var i gulost.

Jeg er nok litt for glad i middag, serverer meg selv nesten alltid to ganger

Jeg er jo ikke overvektig, men 2-3 kg som sitter på magen.

Hvis jeg spiser mer knekkebrød enn brød, fokuserer på magrere pålegg enn gulost, forsyner meg en gang med middag i stedet for to (jeg spiser feks 2 koteletter, 2 poteter + grønsaker (ingen saus) til middag, det burde kanskje holde med halvparten?, men denne blir vanskelig- er glad i middag), bytter ut popcorn med to knekkebrød om kvelden....så kan jeg kanskje beholde mine 2-3 glass vin 2-3 ganger i uken og feks pølse 2 ganger i uken i motsetning til 5 ganger i uken som nå?

Vil jeg gå ned litt da?

Jeg får til minimal trening nå. Har kun to timer på kvelden som skal brukes til rydding av hus, klesvask, telefonisk kontakt med venner, kjæreste tid med mann, egentid osv...Det er rett og slett uaktuellt med trening før jeg begynner i ny jobb. Trener litt med rockering da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...