Leetha Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er B rhesus minus.Sambo er A rhesus pluss. Nr 1 fikk A rheus pluss slik som sin far Nr 2 fikk A rhesus minus, altså halvt fra oss begge
Nilu♥ Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er også rhesus negativ, men sønnen min fikk fars blod. Jeg fikk en sprøyte etter fødselen for dette, men er ikke helt sikker på hvorfor. Da jeg var bekymret for dette før fødselen sa legen og jordmor at det er veldig sjeldent(muligens aldri) første baby blir rhesus negativ så jeg skulle ikke tenke på det! Fikk nøye oppfølging, og mer blir det i neste svangerskap da det er mer vanlig jo flere barn....
Leetha Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg fikk også sprøyte etter første fødsel ja, anti D. siden storebror arvet fars rhesus pluss. Nå andre gangen hadde jeg alikevel antistoff i blodet (anti m) de var ikke sikre på hvorfor, men. Jeg tok iverfall blodprøve hver 4 uke og UL hver 4 uke hele svangerskapet men prøvene steg ikke og alt var bra. Nå ble han rehsus minus da så kansje det var grunnen. veit bare at jeg hadde fått den sprøyta jeg og at sjansene var små for at det skulle skje noe. rart jeg hadde antistoff uansett da.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Hun fikk pappaen sitt.. jeg er 0- og han 0+, så ble sprøyte her også gitt..
Sally&Tiny Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Hei Leetha, Grunnen til at du har danna antistoffer mot barnets blod kan være fordi du har hatt en abort før du fikk barn nr 1. og at du i dette svskapet dannet antistoffer. Det er visst mange aborter som skjer uten at man merker det, altså veldig tidlige aborter i ca uke 4 (da man skal ha mensen og derfor merker man det ikke) Tror faktisk det er snakk om nesten 50 %.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er rhesius minus og sambo er rhesius pluss. Begge jentene våre arvet mitt blod, så begge er rhesius minus. Ble ingen sprøyter på meg etter fødsel:-)
Leetha Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2008 Men jeg hadde jo ingen antistoffer med barn nr 1? og fikk sprøyte. nå med barn nr 2 hadde jeg altså antistoffer. hadde jeg hatt en abort før barn nr 1 så hadde vel de antistoffene kommet i det første svangerskapet. dette antisoffet er heller ikke det samme som anti d som er sprøyta. er anti m jeg har/hadde. hehe, vel vel. det gikk jo bra:)
Fire småtroll Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er også rhesus minus, men alle tre barna arvet pappa sin pluss. Så jeg har fått sprøyte etter alle fødslene jeg...
Milla-baby Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Han fikk mitt blod. Jeg er O-rhesus minus, så da slapp jeg spryte ;o)
Sally&Tiny Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 høm, da er du et medisinsk vidunder..hehe
Marolla Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Hvor har dere fått vite blodtypen da? Aner ikke hva min har jeg, Vet at jeg er b-rh+ Mannen min vet ikke selv hva han har.
yret Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Jeg vet ikke hvilken blodtype min jente har. Har hørt at det ikke er vanlig praksis å typefeste dette for nyfødte. (Bortsett fra for dere med rhesus minus, så klart.)
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er A rhesus minus. Nr 1 rhesus minus Nr 2 rhesus pluss Usikker på hvilken type de er, bortsett fra + og -
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå