Gå til innhold

Innbilte svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det? tester man positivt på grav.test da, eller bare føler man på kroppen og tror at man er gravid? Tilgi min uvitenhet, men jeg synes det er kjekt å lære om alle utfordringer man kan møte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en venninne av meg mistet sitt ufødte barn for litt over ett år siden, og var med i en sorg gruppe på ullevåll. Hun fortalte meg at ei på gruppen hennes, hadde blitt gravid, og magen vokste som bare det. da hun var 5 mnd på vei, henviste legen henne til en sjekk på UL, og der var ingen baby, alt inne i livmoren etc hadde vokst, og gjort plass til en "baby". Hun måtte til utskapning etter det, og var derfor med i sorggruppen, over å ha mistet sinn "ufødte " barn. Hun var altså i den tro om at hun var gravid i 5 mnd!

så ja det er fult mulig!

iNNBILDT GRAVID

2003

Innbilt svangerskap er en psykisk tilstand hvor en kvinne tror hun er gravid, men ikke er det i virkeligheten.

Tilstanden kalles også for fantomsvangerskap.

Kvinner som har innbilte svangerskap har alle symptomer på svangerskap og hun kan t.o.m. kjenne fosterbevegelser.

Innbildt svangerskap er en sjelden tilstand og den sees vanligst hos kvinner mellom 30 og 40 år - og da ofte hos de som har et desperat ønske om å bli gravid og har forsøkt i flere år.

Også yngre kvinner som er redde for å bli gravide kan bli rammet av denne tilstanden. Det samme med enkelte som har hatt spontanabort eller dødfødsel.

Det kan være vanskelig å overbevise kvinnen om at hun ikke er gravid. Når hun til slutt innser sannheten, kan hun bli bragt ut av psykisk balanse og trenge hjelp.

Kilde: "Alt om svangerskapet

Skrevet

åj, dæven!

Det må jo være skikkelig tøft. Men tester man positivt på grav. tester da? Og hvorfor har hun ikke vært til UL før? Jeg må bare spørre for å lære:)

Skrevet

Hei.

Tror dette er et VELDIG SJELDEN fenomen!

Men en av mine beste venninner opplevde det samme.

Hun testet positivt på graviditets test (vet ikke hvordan det kan ha seg).

Hadde alle symptomene på graviditet, og magen vokste.

Rundt uke 12-14 var hun på UL, der fant de INGENTING!

Ikke noe embryo som hadde sluttet å utvikle seg, ingen fostersekk, rett og slett ingenting (jo, livmora var forstørret)

Men ikke tenk på at dette er mulig, man kan jo bli tussete av mindre.

Og min venninne er det eneste tilfellle jeg noen gang har hørt om, visste ikke at dette var mulig engang før det skjedde henne.

Gled deg til den positive testen kommer, og bestem deg for en tidlig UL hvis du er av den grublende typen, så får du straks bekreftet at alt er som det skal, for det er det som oftest!!!!

Skrevet

jeg er jo gravid, derfor jeg suser rundt her inne:) Men bare leste at noen hadde skrevet noe om det og lurte derfor på hvordan det utartet seg:)

Jeg er vel mer av den nysgjerrige typen (som går de fleste på nervene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...