Silje & prinsen<3 Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Eg prøver det mens eg venter, for å se om det kan hjelpe:) Mange som har blitt gravid med hjelp av akkupunktur.. Så blir spennende å se om det kan hjelpe oss;) Verdt å prøve syns eg..... Klem xxx
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 heisann, jeg går til en akpunktør som jeg gikk til da jeg etter 2 år ble gravid med jenten min. Hune r ett fantastisk menneske. Hun kunne fortelle meg nå for litt siden at de har att en stor undersøkelse på dette nå på Haukeland nydlig. Der skulle de se hvor mange som ble gravid ved hjelp av prøverør med og uten akupunktur. det var en klar forskjell på resultatet. de som gikk til akupunktur hadde mye større kjangs for å bli gravid. men så har jeg etter hvert funne ut at hvem man går til ha mye å si. Hun som jeg går til er spesialist innenfor feltet. Hun jobber tett med en vennine som er kinesisk. Hun bruker noe litt mer utradisjonelle måter. Treffer man på en god akupunktør så er jeg sikker på at det er bare positivt
Søskenhåp adopterer Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Tja, det var også en stor undersøkelse nylig som kom fram til at dette ikke hadde noen effekt, så en må vel nesten bare bestemme seg for om en har noe trua på dette selv eller ikke. Mulig det ikke skader men det koster i alle fall en del penger oppå alt det andre som også koster. Så må en huske på at fordi om man hører om noen som dette har "hjulpet" så kan det rett og slett bare være tilfeldig, kan hende hadde de blitt gravide på det forsøket uansett, så en skal vel være litt forsiktig med å ta akupunkturen som "inntekt" for graviditeten. Det er vanskelig å bevise at det var dette som gjorde det. Mange som sier "dette hjalp meg" osv. men en hører sjelden fra de det ikke virket for. Meg selv inkludert. Ble gravid alle de gangene jeg IKKE gikk til akupunktur. Men som sagt her - det er nok veldig viktig hvem du går til. Er nok en del i bransjen som ikke er flinke nok.
RLDO Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har prøvd akupunktur ved to av forsøkene mine uten effekt. Første gangen begynnte jeg en stund før forsøket, innsettingsdagen og et par ganger etter innsetting. Andre gangen tok jeg det i forbindelse med innsettingen på Aleris. For meg så har det vært mere stress rundt dette med akupunktur og så lenge det har blitt to mislykkede forsøk så er ikke troen min størst. Men jeg tror også at det kommer ann på hvem man møter på og at vedkommende er dyktig. Uansett så er det jo vært å prøve. Lykke til.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har også prøvd aku. både i naturlig syklus og ved prøverørforsøk - uten å lykkes... Lykke til!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg lyktes under naturlig syklus sist gang. Og sånn utenom det så får hun orden på syklusene mine, så det vertfall skal bli lettere.
Thea-81 Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Jeg gikk til aku 3/4 år før prøverør. Da vi var på klinikken i DK anbefalte de akupunktur rett før og rett etter innsetting, og det gjorde jeg. Venter tvillinger i mai, så jeg har naturlig nok troen på det. Det er noen klinikker i DK som har aku som en del av innsettingen... Men som det er skrevet tidligere: Mange meninger om dette. En undersøkelse fra Tyskland viser 20% større sjanse for å bli gravid hvis aku rett før og rett etter innsetting. Mulig dette også er psykisk og det er troen som er det viktigste...?
twinanne Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg skal begyne med akkupunktur for første gang, starter onsdag 27/2. Dette er for å forberede meg til neste IVF i april. Tar det mot migrene og at jeg hovner opp i øynene av nesesprayen og at det går utover slimhinnenen i nesa mi. Ellers så blir det ved egguttak både før og etter. Så stikker hun vel noen ekstra nåler for fertilitet tenker jeg, hvet ikke så mye enda, men jeg har jevne sykluser og eggkvalitetetn så bra ut i forhold til deling og det de kunne se på min første IVF. Akkupunktøren som jeg skal ha er brukt veldig mye av de som er i Porsgrunn. Tør ikke helt å ta hvem som helst, selv om det hadde vært greiere å ta en i nærheten for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå