Gå til innhold

Negative kommentarer om alder?

Petramora

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nygravid og 42, med tre store barn fra før. Graviditeten er en hemmelighet ennå, men jeg er litt spent på hva andre godt modne gravide har fått av tilbakemeldinger fra omgivelsene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Absolutt ingen negative kommentarer i hvertfall!

Tror du at du kommer til å få det????

Skrevet

Njaaa... vet egentlig ikke. Tror ungene blir å synes at det er stas, men det er vel alltids noen som ikke synes det passer seg å få barn når man er over 40? Jeg kommer fra ei bygd i nord, og tror nok at gjennomsnittsalderen for barnefødlser er mindre enn i mer "urbane" strøk... Men jeg føler meg ung til sinns, og som oftest også "til skinns" (?), så jeg tror nok de fleste vil bli positivt overrasket. Gleder meg uansett, jeg :-)

Skrevet

Hei!

Jeg er 43 og har tre store barn fra før. Tenkte også på alder, men foreløpig er det ikke noen som reagerer på det, men får noen kommentarer på at jeg ønsker å ha små barn igjen. Trodde barna skulle synes det var flaut, men det var kun den yngste som tenkte litt på det. Vi ble imidlertid enige om at hun sier at hvis hun synes det er koselig, så blir det sånn!:)

Hvor gamle er barna dine?

Så bare fortsett å føl deg ung til sinns og til skinns, og gled deg!:) Når det kommer til stykket er det jo viktigst hva dere tenker om dette selv! De fleste blir nok som du sier, positivt overrasket! :)

Skrevet

Vet om mange over 40, jeg. Det har jo blitt "en ting i tiden", det.

Folk venter gjerne så lenge nå. Har du ikke lest om det i avisene? Har lest masse om leger som sier at man ikke bør vente så lenge. :)

Jeg kunne av og til ønske at jeg var yngre, for man er jo blitt så vant til å bare ha seg selv å tenke på, så......

Dette blir spennende!

Skrevet

Tenk på alle de store filmstjernene da - vi reagerer ikke negativt når vi leser om dem? Julia Roberts har vel passert 40 og har 3 små barn, Nicole Kidman er ca 40 og påstås være gravid med sitt første barn, J.Lo er innlagt og skal ha tvillinger - hun er 39. Og hun ene i frustrerte fruer fikk nettopp sitt første barn - over 40 hun også. Jeg syns det er flott, jeg! De er jo på vår alder :-) Selv om vi kanskje mangler noe utseendemessig (hehe), så er kroppene våre like gamle.

Blir selv 40 rett etter termin.

Lykke til:-)

Skrevet

ja, og så fort de kommer i form igjen a gitt! :)

vi skulle nok hatt alle de midler de har til å hjelpe seg, ja.......kostholdseksperter og personlige trenere og spabehandlinger og nannyer og ikke minst penger til å komme seg i form igjen! :)

Skrevet

Så sant, så sant :-) Nei, vi får være (og er vel det?) kjempestolte over at kroppene fungerer så godt at vi er i stand til å bli gravid og bære fram barn!

Nå skal jeg på trimstudio; bare en lett, liten økt for å passe på struttrompa ikke flater ut eller sklir ned, og for å hindre "kalkunarmer" og annet som følger med nå når jeg nærmer meg pensjonistalderen...hehe ;-)

Jeg ønsker alle dere flotte damer inne på disse sidene en fin fredags kveld!

Skrevet

Hei!

Da jeg ble gravid denne gangen var det ikke planlagt, og jeg kvidde meg fryktelig mye til å fortelle familie og venner. Jeg viste ikke helt hva som var værst, at jeg nettopp hadde fylt 40 år, eller at jeg venter barn nr. 5...Men kommentarene har vært udelt positive, borsett fra de to eldste guttene mine på 16,5 og 14 år. Som den eldste sa; er du ikke litt gammel, jeg kan jo få barn selv. Ja, ja. Babyen kommer ihverfall, og jeg gleder meg veldig. Er spent på hva vi får, har fire flotte gutter fra før. De to eldste mener at når det først kommer en til så bør det bare bli en jente, mens de to yngste på 4 og 6,5 år vil ha lillebror. Så noen blir iallefall fornøyd!

Skrevet

heisann:) er ofte her inne å leser:) eg er vel det en kaller ung mor? 22 år og venter nr 2...syntes det er så utrulig flott med mammaer over 40:) sterke,erfarne og kjærlige mødre:) det er ofte vanskelig å bli gravid når en er over 40 og i snitt har dere tøffere svangerskap:) likevell velger dere å bære framm barnet:) kan ikke få rost dere nok:) mener at barna deres er særdeles heldig,når dere gjennomgår alt dette for deres skyld,det viser stor kjærlighet...(har lest en del om gravid og over 40) mammaen til min bestemor fekk barn når hun var 48:) for en fantastisk gave:)

Skrevet

Hei og godmorgen!

Jeg kunne også tenke meg å trene, men legen min sa at det skulle jeg ikke gjøre, bare gå turer.

Har du trent hele tiden? Hvordan vet du hvor "lett" du skal trene?

Skrevet

Så moro at du bare har fått positive kommentarer. Man er jo sårbar mens man går gravid, hormonene raser i kroppen og man (i alle fall jeg...) vet at det kan komme tårer uten at man helt vet hvorfor. Da er det godt at man opplever støtte fra sine kjære :-)

Lykke til videre, enten det nå blir ei lita tulla eller en liten pjokk :-)

Skrevet

Hei, "gamla 41"!

Joda, jeg har trent hele tida, men for det meste går jeg turer (bor i Lofoten, maaaaaange flotte fjell å bestige!). Nå på vinteren synes jeg det er godt å holde formen ved like, og da blir det litt kondisjonstrening på tredemølle, samt enkelte andre øvelser som gjør at jeg føler meg "behagelig sliten" etterpå. Nå som jeg har oppdaget at jeg er gravid unngår jeg selvfølgelig tunge løft.

Ha en fin lørdag :-)

Skrevet

Hei Petramor!

Fikk kun lov av legen å gå turer. Er nok pga. at jeg hadde en SA ca. i uke 10, i aug. 2006.

Nå er jeg jo snart ferdig med uke 12, skal høre med legen min neste gang, ang. trening. Er jo medlem på SATS, har lyst til å trene litt igjen.

God lørdag til deg og, der oppe i nord!

Klem fra gamla

Skrevet

Samme til deg langt der nede i sør ;-) , og til alle dere andre!

Trøtt nattaklem fra

Skrevet

Syns det er kult jeg at dere velger å få flere barn i moden aldre. Ser jo at noen av dere allerede har flere barn fra før. Når dere er så heldige å bli gravid og øsnker det spiller alder ingen rolle.

Jeg følte meg nesten litt ung her jeg, er 36 og førstegangsfødende (IVF, pga tette eggledere) Men jeg føler meg slett ikke gammel og ser heller ikke gammel ut.

Dere blir nok gode mødre alle sammen uansett alder tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...